Linia podpisała tę wstępną umowę o wartości 2,25 mld dolarów z Boeingiem w 2017 r. podczas wizyty w Waszyngtonie ówczesnego premiera Najiba Razaka. W kwietniu wyraziła zainteresowanie kupnem 20-30 samolotów szerokokadłubowy Boeinga albo Airbusa, aby rozszerzyć albo zastąpić pierwsza umowę z koncernem amerykańskim.
O wygaśnięciu umowy poinformował tygodnik „Edge Weekly", a następnie potwierdził to rzecznik przewoźnika. Rzecznik Boeinga odmówił wypowiedzi o trwających rozmowach z klientem.
Prezes linii, Izham Ismail poinformował ten tygodnik, że MAS zwróciła się do obu producentów o informacje na temat samolotów szerokokadłubowy nowej generacji, nie precyzując liczby, którą mogłaby kupić. Malaysia Airlines jest gotowa wysłuchać ich rad co do wielkości floty, jaką powinna osiągnąć, aby mogła nadal rozwijać siec połączeń — dodał prezes, Ewentualna decyzja o złożeniu zamówienia zostałaby podjęta najwcześniej w IV kwartale. Obecnie flota dużych maszyn MAS składa się z A330, A350 i A380.
Linia stara się przekształcić styl działania i odzyskać rentowność do 2019 r. po dwóch tragediach w 2014 r.: zniknięciu samolotu na trasie Kuala Lumpur-Pekin (MH340) i zestrzeleniu nad Ukrainą samolotu lecącego z Amsterdamu do koala Lumpur (MH17). W lipcu pojawiła się informacja, że przewoźnik sonduje banki w sprawie sfinansowania kupna 9 B737 MAX w ramach pierwszej takiej operacji od czasu restrukturyzacji 3 lata temu.