Producent kadłubów Spirit AeroSystems i producent silników do tych maszyn wąskokadłubowych, spółka CFM Int'l mieli własne problemy, co wywołało opóźnienia dostaw podzespołów i końcowych wyrobów. W lipcu Boeing wydal klientom tylko 29 tych samolotów, w sierpniu już 48, co przywróciło nadzieje na pobicie ubiegłorocznego rekordu 763 sztuk.
Prezes Dennis Muilenburg powiedział we wrześniu, że dostawy tylko B737 powinny być równie dobre jak w sierpniu. Okazały się lepsze od spodziewanych. Wyniki kwartalne świadczą o poprawie sytuacji u dostawców, a koncern może mieć dobrą końcówkę roku — uznała Sheila Kahyaoglu z Jefferies, która spodziewa się całkowitej poprawy w IV kwartale.
Po 9 miesiącach Boeing dostarczył 568 samolotów, rok temu było to 554. W całym roku planuje 810-815.
Jego europejski konkurent miał również opóźnienia dostaw i problemy z jakością, we wrześniu dostarczył 51 samolotów wąskokadłubowych, 15 szerokokadłubowych i trzy A220 (dawniej CSeries Bombardiera). Po 9 miesiącach liczba wydanych maszyn wzrosła do 503, w tym 8 A220, z 454 rok temu. W całym roku Airbus przewiduje dostawę ok. 800 sztuk, bez kanadyjskich.
Pod względem liczby zamówionych samolotów Boeing zdecydowanie wyprzedza rywala mając po 9 miesiącach 631 sztuk netto wobec 256 Airbusa.