Nie powinno to dziwić. Jacob Schram wprawdzie nie był wcześniej związany z branżą lotniczą, ale przed przejściem do Norwegian Air pracował w McKinseyu, czyli firmie doradczej wyspecjalizowanej właśnie w cięciu kosztów. Kiedy jej przedstawiciele pojawiają się w jakimkolwiek przedsiębiorstwie, wiadomo, że zmiany pójdą na ostro.
Kjos, który odszedł w lipcu 2019 zostawił po sobie dobrze zorganizowaną linię lotniczą, 3. co do wielkości low-costa w Europie, który miał ambitne plany rozwoju. Jako pierwszy zaoferował tańsze loty za Atlantyk, co naruszyło poważnie interesy konkurencji, zwłaszcza British Airways. Tyle, że ta ekspansja poszła bardzo szybko, trzeba ją teraz zweryfikować, a do kłopotów finansowych dołożyły się jeszcze problemy z uziemieniem B737 MAX. Teraz Schram, który przed McKinseyem pracował w Circle K teraz zapewnia, że brak doświadczenia w branży wcale nie jest jego słabością, bo przemysł naftowy i dystrybucja paliw są także bardzo konkurencyjnymi dziedzinami.