Qantas ogłosił w ubiegłym tygodniu zamiar kupna do 12 A350-1000 do lotów Sydney-Londyn trwających do 21 godzin. – „Żeby było jasne, nie zamówiliśmy jeszcze tych samolotów, bo nadal musimy domknąć lukę w uzasadnieniu biznesowym" - poinformował pilotów wewnętrzną notatką główny pilot Dick Tobiano. Zakup zależy od zatwierdzenia przez pilotów w marcu nowej umowy zbiorowej.
Australijski urząd lotnictwa stwierdził wstępnie, że nie widzi przeszkód w przepisach dla takich lotów, które wydłużą czas pracy pilotów do 23 godzin wraz z ewentualnymi opóźnieniami. Qantas przeprowadził już testy zmęczenia załóg w lotach z Londynu i z Nowego Jorku do Sydney.
Obecnie na długich lotach załoga Qantasa składa się z kapitana, pierwszego oficera i 2 drugich oficerów, którym wolno prowadzić samolot tylko na pułapie podróżnym, nie wolno im startować ani lądować. Konkurencyjny Singapore Airlines ma po 2 kapitanów i 2 pierwszych oficerów w lotach Singapur-Nowy Jork trwających prawie 19 godzin.