Aktualizacja: 16.07.2020 14:18 Publikacja: 16.07.2020 14:18
Foto: Bloomberg
Tylko w czerwcu linie lotnicze i firmy leasingowe zrezygnowały z kupna 60 samolotów, BOC Aviation z Singapuru anulowała kupno 30 sztuk, Avolon z Dublina 17, a Aviation Capital ze Stanów pięciu samolotów. Rumuński przewoźnik Blue Air nie chce już sześciu MAX-ów, dwaj inni klienci anulowali kupno dwóch sztuk — podał Reuter.
Dostawy w ciągu 6 miesięcy również zmalały o 71 proc. do 70 sztuk z powodu załamania się transportu powietrznego na skutek pandemii i rezygnacji z odbierania gotowych maszyn albo odraczania terminów odbioru. W czerwcu Boeing wydał klientom 10 samolotów, w maju cztery i w kwietniu sześć. Dostawy mają duże znaczenie finansowe dla producenta, bo klienci płacą wtedy najważniejszą część ceny.
Chińskie firmy samochodowe opanowały rosyjski rynek, zajęły miejsce zwolnione przez firmy z Europy, Japonii, Korei i USA. Teraz na 10 sprzedawanych aut sześć pochodzi z Chin.
W 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings z powodu samobójstwa drugiego pilota w europejskim lotnictwie doszło do zasadniczej zmiany: w kokpicie musi być dwóch pilotów.
Komisja Europejska rozpoczęła dochodzenie, które ma wyjaśnić, czy chiński BYD miał prawo do subsydiów wspierających budowę fabryki na Węgrzech. Zakład w Szeged, na granicy z Serbią, ma rozpocząć produkcję już jesienią 2025.
Wśród kierowców Ubera wciąż jest mało kobiet, ale firma sięga po kolejne rozwiązania, by to zmienić. Teraz testuje nowy program w Wielkiej Brytanii – każda osoba prowadząca taksówkę w ramach aplikacji będzie uprawniona do 20 godzin darmowej opieki nad dziećmi.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Nie ma na świecie dziedziny gospodarki tak uzależnionej od sprawnie działającego systemu naczyń połączonych jak transport lotniczy. Awaria, która wydarza się gdziekolwiek, natychmiast jest odczuwalna przez innych użytkowników.
W salonach dealerskich sieci Suzuki w całej Polsce ruszyły pokazy premierowych motocykli Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM. Nowe maszyny będzie można zobaczyć w miastach praktycznie w całej Polsce.
W 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings z powodu samobójstwa drugiego pilota w europejskim lotnictwie doszło do zasadniczej zmiany: w kokpicie musi być dwóch pilotów.
Nie ma na świecie dziedziny gospodarki tak uzależnionej od sprawnie działającego systemu naczyń połączonych jak transport lotniczy. Awaria, która wydarza się gdziekolwiek, natychmiast jest odczuwalna przez innych użytkowników.
Autobusy zasilane wodorem mają szansę stać się symbolem nowoczesnej, zeroemisyjnej mobilności. Ale czy rzeczywiście mogą sprostać ekologicznym i finansowym oczekiwaniom samorządów lokalnych?
Londyńskie lotnisko Heathrow znów przyjmuje samoloty. W informacjach podaje, że w sobotę, 22 marca, jest w stanie przywrócić 85 proc. rozkładu.
Późnym wieczorem w piątek mają startować pierwsze dzisiejsze loty z londyńskiego Heathrow. Lotnisko zacznie również przyjmować wybrane loty. Wcześniej informowano, że lotnisko będzie zamknięte do północy z piątku na sobotę.
Przez cały dzień w piątek, 21 marca, na londyńskim Heathrow nie wyląduje ani jeden samolot. Kilkadziesiąt maszyn, które miały odlecieć rano, zostało uziemionych. To skutek pożaru, który wybuchł w nocy z czwartku na piątek.
Norwegia zdecydowała się na odważny ruch i cyfryzuje całościowo system sterowania ruchem kolejowym. W najbliższych latach jej śladem pójdą inne kraje, oczekiwany jest boom na tym rynku.
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukcji emisji CO2. Rosnąca liczba pojazdów elektrycznych na europejskich drogach może ograniczyć je aż o 20 mln ton CO2, czyli tyle, ile generuje siedem elektrowni węglowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas