Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 06.10.2020 06:17 Publikacja: 05.10.2020 21:00
Kierowcy jeżdżący z aplikacją Bolt czy Uber muszą posiadać już licencję taxi. Ale w tym tygodniu może się to znowu zmienić
Foto: Fotorzepa/ Magda Starowieyska
Od początku października obowiązuje znowelizowana ustawa o transporcie, która zrównuje kierowców wykonujących przewóz osób z taksówkarzami, o ile ci pierwsi będą posiadać licencję i spełnią te same warunki co przedstawiciele tradycyjnej branży taxi. Nowe przepisy miały wreszcie uregulować rynek. Niespodziewanie jednak na dzień przed wejściem w życie tych regulacji Senatu przygotował poprawki do ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom Covid-19, które w praktyce zawieszą obowiązek posiadania licencji pośrednika przy przewozie osób do końca br. (takie dokumenty muszą mieć operatorzy aplikacji typu Uber czy Bolt) czy zniosą wprowadzony dopiero obowiązek weryfikacji czy kierowca, do którego jest kierowane zlecenie przewozowe, posiada licencję.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas