Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 23.02.2020 11:21 Publikacja: 23.02.2020 11:21
Foto: AFP
W lutym grupa z Tuluzy podwyższyła z 50,1 do 75 proc. udział w programie A220 o nazwie Airbus Canada po uzgodnieniu z władzami prowincji Quebec odkupienia od Bombardiera jego 33,5 proc. Sprzedając je Bombardier wyszedł z segmentu samolotów liniowych, a Airbus wzmocnił swą pozycję w rywalizacji z Boeingiem.
A220 wcześniej nazywał się CSeries, są to samoloty regionalne na 110-130 miejsc, mniejsze do najmniejszego A320 Airbusa. Europejczycy chcą zwiększyć rytm ich produkcji w Mirabel do 10 sztuk miesięcznie, a w Mobile (Alabama) do czterech. Produkcja w Stanach nabrała znaczenia po nałożeniu nowego wyższego cła na samoloty z Europy w ramach sporu o subwencje dla producentów.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Założono, że do 2031 r. nastąpi stabilizacja sytuacji płynnościowej spółki, spłata zobowiązań, wzrost efektywnoś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas