Reklama

Rentowność linii kolejowej Rail Baltica jest zagrożona

Ponad 3,3 mld zł pochłonie rozpoczynająca się modernizacja dotowanego z funduszy UE ostatniego odcinka Rail Baltica z Czyżewa do Białegostoku. Tymczasem pojawiły się obawy, że cała trasa nie będzie opłacalna.

Aktualizacja: 28.06.2020 22:07 Publikacja: 28.06.2020 21:00

Rentowność linii kolejowej Rail Baltica jest zagrożona

Foto: Adobe Stock

Ta strategiczna linia kolejowa mająca łączyć Polskę z krajami bałtyckimi i Finlandią, będąca częścią europejskich korytarzy transportowych, ma być uruchomiona w 2029 r. Maksymalna prędkość konstrukcyjna dla pociągów pasażerskich będzie wynosić 249 km/h, a dla towarowych – 120 km/h. Budowa całej trasy liczącej 870 km ma pochłonąć 5,8 mld euro. Ale z powodu wzrostu kosztów wydatki mogą sięgnąć 7 mld euro. Odcinek przez Polskę będzie liczył ponad 370 km.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama