Rentowność linii kolejowej Rail Baltica jest zagrożona

Ponad 3,3 mld zł pochłonie rozpoczynająca się modernizacja dotowanego z funduszy UE ostatniego odcinka Rail Baltica z Czyżewa do Białegostoku. Tymczasem pojawiły się obawy, że cała trasa nie będzie opłacalna.

Aktualizacja: 28.06.2020 22:07 Publikacja: 28.06.2020 21:00

Rentowność linii kolejowej Rail Baltica jest zagrożona

Foto: Adobe Stock

Ta strategiczna linia kolejowa mająca łączyć Polskę z krajami bałtyckimi i Finlandią, będąca częścią europejskich korytarzy transportowych, ma być uruchomiona w 2029 r. Maksymalna prędkość konstrukcyjna dla pociągów pasażerskich będzie wynosić 249 km/h, a dla towarowych – 120 km/h. Budowa całej trasy liczącej 870 km ma pochłonąć 5,8 mld euro. Ale z powodu wzrostu kosztów wydatki mogą sięgnąć 7 mld euro. Odcinek przez Polskę będzie liczył ponad 370 km.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy