Reklama
Rozwiń

Rentowność linii kolejowej Rail Baltica jest zagrożona

Ponad 3,3 mld zł pochłonie rozpoczynająca się modernizacja dotowanego z funduszy UE ostatniego odcinka Rail Baltica z Czyżewa do Białegostoku. Tymczasem pojawiły się obawy, że cała trasa nie będzie opłacalna.

Aktualizacja: 28.06.2020 22:07 Publikacja: 28.06.2020 21:00

Rentowność linii kolejowej Rail Baltica jest zagrożona

Foto: Adobe Stock

Ta strategiczna linia kolejowa mająca łączyć Polskę z krajami bałtyckimi i Finlandią, będąca częścią europejskich korytarzy transportowych, ma być uruchomiona w 2029 r. Maksymalna prędkość konstrukcyjna dla pociągów pasażerskich będzie wynosić 249 km/h, a dla towarowych – 120 km/h. Budowa całej trasy liczącej 870 km ma pochłonąć 5,8 mld euro. Ale z powodu wzrostu kosztów wydatki mogą sięgnąć 7 mld euro. Odcinek przez Polskę będzie liczył ponad 370 km.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS