Reklama

Klienci zrezygnowali dotąd z 416 MAXów

Klienci Boeinga zrezygnowali w tym roku z kupna 416 samolotów B737 MAX uziemionych od marca 2019. Koncern wydał w lipcu tylko cztery samoloty.

Aktualizacja: 16.08.2020 17:35 Publikacja: 16.08.2020 16:58

Klienci zrezygnowali dotąd z 416 MAXów

Foto: AFP

W lipcu zrezygnowano z kupienia 43 MAXów, więc łączna liczba rezygnacji wraz z zamianą MAXów na inny model doszła do 416 w bieżącym roku — podał Reuter. Na podstawie surowszej normy księgowej Boeing poinformował, że liczba rezygnacji i zamiany (konwersji) na inne modele doszła do 864 samolotów MAX, a czekają one nadal na ponowną certyfikację urzędu lotniczego FAA.

Boeing wydał klientom zaledwie 4 maszyny: jeden B767 cargo dla FedEx, jeden B777 cargo dla DHL i po jednym B787 Dreamliner dla Air France i Turkish Airlines. Rok temu było ich 19, a od początku 2020 r. klienci odebrali 74 sztuki. W 2018 r., przed kryzysem z powodu katastrof i uziemienia, Boeing dostarczył rekordową liczbę 806 maszyn. W tym roku pandemia dołożyła swoje, linie przestały latać, nie potrzebują nowych samolotów. Specjaliści z banku Jefferies spodziewają się, że tegoroczne dostawy wyniosą 138 sztuk, po 380 w 2019 r.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama