PKP Intercity testuje bowiem nowy kanał sprzedaży. Zakłada on, że bilety będzie można kupić w placówkach pocztowych. Ruszył już pilotaż realizowany we współpracy z Pocztą Polską (PP). Dodatkowo, w wytypowanych placówkach podróżni mogą uzyskać informacje o połączeniach i ofertach promocyjnych PKP Intercity, otrzymać fakturę VAT do zakupionego biletu, bądź złożyć w formie pisemnej reklamację.
Testy mają potrwać trzy miesiące i na wstępie będą dostępne w 37 wybranych obiektach. Dla PP to kolejna forma szukania nowych przychodów. Te z tradycyjnych listów od lat stale spadają, średnio o 4 proc. rocznie. - Poczta Polska to firma, która dociera do każdego zakątka naszego kraju. Jesteśmy blisko naszych klientów stąd każde rozwiązanie, które pozwala im załatwiać w placówkach różnego rodzaju dodatkowe usługi i sprawy jest dla nas atrakcyjnym rozwiązaniem – zachwala nową usługę Zbigniew Baranowski, rzecznik PP.
Testy ruszają 4 lutego. U pocztowców dostępne będą tylko bilety na pociągi PKP Intercity. - Chcemy ułatwiać naszym klientom zakup biletów. Sprzedaż w placówkach Poczty to rozwiązanie dla tych, którzy mają bliżej do placówki, niż do dworca - wyjaśnia Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. Usługa testowana będzie w placówkach PP w woj. śląskim (18 obiektów), dolnośląskim (8) i podlaskim (11). Poza tym w kilku z wytypowanych miast (Łapy, Suwałki, Bytom, Chorzów, Tarnowskie Góry, Oborniki Śląskie, Świebodzice, Żmigród) PKP Intercity nie prowadziło do tej pory sprzedaży biletów w kasach. Sprzedaż ich za pośrednictwem PP ma być więc dodatkowym udogodnieniem.