Do dalszego rozwoju portów niezbędna jest jednak rozbudowa infrastruktury transportowej.
W środę morski port w Gdyni wizytowali posłowie z sejmowej Komisji Skarbu Państwa. Przewodniczący komisji, poseł Tadeusz Aziewicz (PO) pytany podczas konferencji prasowej o największe zagrożenie dla polskich portów odpowiedział, że „nie widzi zasadniczych zagrożeń". W jego ocenie „tendencja dla naszych portów jest bardzo dobra".
Jako wyzwanie związane z rozwojem portów wymienił rozbudowę ich zaplecza na lądzie, czyli poprawę komunikacji drogowej i kolejowej. Powiedział, że w Gdyni jednym z problemów portu w tym zakresie może być np. remont Trasy Kwiatkowskiego (łączy port z obwodnicą trójmiejską i dalej z A1). Zadeklarował, że „wspólnie z ministerstwem infrastruktury będzie szukać dobrego alternatywnego rozwiązania komunikacyjnego, aby nie sparaliżować portu".
Zwrócił uwagę, że „w porcie widać dobrze przeprowadzoną prywatyzację; sprywatyzowane firmy dobrze działają, a port się rozwija, inwestuje". „Doceniamy też bardzo dobre wykorzystanie pieniędzy z funduszy unijnych" - dodał.
„Widać, że w obecnym stanie własnościowym (99,48 proc. udziału ma Skarb Państwa) port w Gdyni rozwija się znakomicie i jest dobrym przykładem na to, że Skarb Państwa jako właściciel dobrze wywiązuje się ze swojej roli" – tłumaczył. Zwrócił uwagę, że „samorząd jako akcjonariusz mniejszościowy (gmina Gdynia ma 0,04 proc. udziałów) dobrze z portem współpracuje i widać dobre efekty tej współpracy".