Aktualizacja: 21.06.2015 15:44 Publikacja: 21.06.2015 14:42
Foto: Fotorzepa, Maciej Kaczanowski Maciej Kaczanowski
Specjalne strefy ekonomiczne położone przy istniejących lub powstających ekspresówkach zaczynają podejmować działania, które zwiększą atrakcyjność położonych przy takich drogach terenów. Chodzi o wytyczanie i uzbrajanie atrakcyjnych działek, rozwijanie infrastruktury oraz wprowadzanie ułatwień dla przedsiębiorstw w uzyskiwaniu decyzji administracyjnych związanych z rozpoczynaniem działalności gospodarczej.
Jedną z najbardziej perspektywicznych dla takich działań jest budowa droga ekspresowa S7. Będzie mieć długość ok. 720 km, ma połączyć Straszyn koło Gdańska, województwo pomorskie, z Rabką w województwie małopolskim. Wzdłuż przebiegu tej trasy znajduje się pięć stref: krakowska, pomorska, starachowicka, tarnobrzeska i warmińsko-mazurska. Od kilku miesięcy trwa badanie istniejących możliwości inwestycyjnych na tych terenach, a także określanie potencjalnych gruntów, które powinny zostać uzbrojone a następnie wypromowane, jako dogodne miejsca do lokowania nowych przedsięwzięć. Zakłada się, że rozwój tego obszaru spowoduje powstanie nowych miejsc pracy, na czym skorzystają nie tylko regiony położone wokół S7, ale także gospodarka kraju.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Rzeszowskie centrum logistyczno-przemysłowe dostarczy na rynek ponad 52 tys. mkw. powierzchni magazynowej i biurowej.
Deweloper, spółka GLP, rozpoczął budowę swojego drugiego centrum logistycznego w Lędzinach. Obiekt zaoferuje 40 tys. mkw. powierzchni.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas