Reklama

Innowacyjne autobusy z Polski będą kursować po Paryżu

Polski producent autobusów, firma Solaris z Bolechowa pod Poznaniem, może wkrótce znaleźć nowego odbiorcę autobusów elektrycznych.

Publikacja: 01.08.2015 10:51

Innowacyjne autobusy z Polski będą kursować po Paryżu

Foto: materiały prasowe

Firma podpisała umowę z francuskim przedsiębiorstwem transportu publicznego Régie autonome des transports Parisiens (RATP) dotycząca testów autobusu Urbino 12 electric. Pojazd będzie jeździł po Paryżu przez dwa miesiące. Testy są ściśle związane z planami RATP zakładającymi, że do końca 2025 roku przewoźnik będzie miał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne.

Nowe Urbino 12 electric zostanie po raz pierwszy zaprezentowane publiczności podczas Konferencji Klimatycznej ONZ, która w stolicy Francji zostanie zorganizowana od 30 listopada do 11 grudnia 2015 roku. Następnie Urbino electric będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskim na paryskich liniach nr 21 oraz 147.

- Testy Urbino 12 electric nowej generacji pozwolą nam precyzyjnie przygotować plany związane z rozwojem bezemisyjnego transportu w ramach programu Bus 2025 - twierdzi Marie-Claude Dupuis, dyrektor Departamentu Autobusowego RATP.

- Nasz nowy autobus elektryczny pokaże lekką konstrukcję, wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych, jak na przykład oś elektryczną trzeciej generacji, a także komfortowe wnętrze i niebanalny wygląd – podkreślił Andreas Strecker, prezes Solarisa.

Autobus elektryczny, który będzie jeździł po Paryżu, bazuje na konstrukcji nowego Urbino 12, który miał premierę podczas targów IAA 2014 Nutzfahrzeuge w Hanowerze. Nowy szkielet jest lżejszy i sztywniejszy od poprzednika. Urbino zostanie wyposażone w baterie o pojemności 240 kWh oraz system ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris dostarczy zewnętrzną ładowarkę o mocy 80 kilowatów. Napędowa oś elektryczna trzeciej generacji, wyposażona w dwa silniki trakcyjne umieszczone w piastach, obniża wagę autobusu oraz zwiększa przestrzeń pasażerską. Zapewnia też niezwykle cichą jazdę oraz płynne przyspieszanie oraz hamowanie, dzięki czemu Urbino electric dobrze sprawdza się także przy dużej liczbie pasażerów. Autobus będzie posiadał ponad 30 miejsc siedzących, a przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w LED-owe oświetlenie.

Reklama
Reklama

Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa jeżdżą już w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Hamburgu, Dreźnie i Düsseldorfie), w Polsce (w Warszawie, Jaworznie i Ostrołęce) oraz w Szwecji (Vasteras). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony.

Autobusy elektryczne i hybrydowe mają w publicznym transporcie nabierać coraz większego znaczenia Według analiz Frost & Sullivan, do 2020 roku sprzedaż takich pojazdów wzrośnie o przeszło jedną piątą, a zamówienia ze strony transportu miejskiego mają sięgnąć poziomu 42 tys. sztuk.

Ekologiczny transport miejski wspiera także projekt unijnej dyrektywy dotyczący infrastruktury dla paliw alternatywnych: zakłada on wzrost znaczenia pojazdów zasilanych energią elektryczną. - Hybrydyzacja i elektryfikacja układów napędowych stanie się w niedługim czasie powszechnie obowiązującym trendem w autobusowej komunikacji miejskiej – uważa Frost & Sullivan.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama