Nie podano warunków transakcji, która zwiększy liczbę portów kontenerowych tej firmy do 74, m.in. w Kolumbii, Brazylii i Meksyku, ale bank inwestycyjny Nordea Markets szacuje na podstawie podobnych umów innych firm w tym sektorze, że jej wartość wynosi ok.1,35 mld euro.

Prezes APM Terminals, Kim Fejfer stwierdził, że dzięki tej transakcji jego firma będzie lepiej przygotowana do obsługiwania nowych sojuszy kontenerowych firm spedycyjnych i ich nowych większych statków.

O umowie ogłoszono na dzień przed spotkaniami z inwestorami i analitykami, którym Duńczycy przedstawią plany działalności po rezygnacji z długoterminowych założeń po zapaści cen surowcow masowych. Sektor transportu morzem odczuwa niskie ceny przewozu i wolniejszy wzrost w Chinach. Kupno tych portów może być zatem częścią odpowiedzi Maerska na te wyzwania.

APM Terminals jest trzecim na świecie operatorem portów kontenerowych, po państwowym PSA Int'l z Singapuru i Hutchison Port Holdings, filii CK Hutchison Holdings z Hongkongu.