Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków tej trasy o łącznej długości 25,2 kilometrów. Ich wykonawcą jest firma Budimex. Realizacja przedsięwzięcia ma potrwać cztery lata. Planuje się, że kierowcy skorzystają z nowej drogi w połowie 2019 roku.

Całą inwestycję pomiędzy Garwolinem a granicą województw podzielono na dwa mniejsze zadania: pierwsze zakłada projektowanie i budowę fragmentu od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc. Odcinek ma długość 12,2 km. Kolejny, biegnący od obwodnicy Gończyc do granicy województw liczy blisko 11 kilometrów. Budimex wygrał przetarg składając na oba kawałki S17 najkorzystniejszą ofertę pod względem ceny i czasu realizacji. Wartość pierwszego odcinka to ok. 288,5 mln zł, natomiast drugiego - 313,6 mln zł. Budowa potrwa 34 miesiące, przy czym do czasu realizacji prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych trwających od 15 grudnia do 15 marca. Wykonawca udzieli na wykonane roboty gwarancji na 10 lat.

Przedsięwzięcie ma być prowadzone w trybie projektuj i buduj. Oznacza to, że wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID, co ma nastąpić na przełomie 2016 i 2017 roku), a następnie wybuduje trasę. Po wydaniu przez wojewodę zezwolenia rozpocznie się ustalanie wysokości odszkodowań za tereny przejęte pod budowę, a następnie zacznie się wypłata odszkodowań. Prace w terenie powinny ruszyć wiosną 2017 roku. Przed oddaniem do ruchu Budimex opracuje jeszcze dokumentację powykonawczą, a następnie oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi.

Nawierzchnia drogi ekspresowej pomiędzy Garwolinem a granicą województw wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Ma być trwalsza niż asfalt, bardziej odporna na koleinowanie.