Skład typu Flirt został wyprodukowany w ramach zamówienia na 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi tras dalekobieżnych realizowanego przez konsorcjum Stadler Polska – Newag.
Wartość kontraktu wynosi ponad 1,6 mld zł. Umowa, poza dostarczeniem taboru, obejmuje również jego serwis przez kolejnych 15 lat. Składy prezentowane z okazji Trako 2015 to dwa z 18 gotowych już pociągów. Ostatnie 2 są w trakcie produkcji.
- Ten kontrakt jest kolejnym krokiem milowym na polskim rynku powiedział prezes Stadler Polska, Christian Spichiger, podczas symbolicznego przekazania składu prezesowi Intercity, Jackowi Leonkiewiczowi. - Składy wyprodukowane przez konsorcjum Stadler-NEWAG wejdą do rozkładu jazdy już w grudniu. Będą jeździły w ramach ekonomicznej kategorii InterCity – poinformował Leonkiewicz. - Nowe pociągi stanowią element największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego, którego wartość przekracza 5 mld zł – podkreślił.
Flirty wyprodukowane dla Intercity charakteryzują się komfortowym wyposażeniem wnętrz, które zapewnia wygodną podróż na długich trasach. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy oferujące 300 miejsc siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie. Pociągi są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zostały zastąpione przez elektroniczne wyświetlacze, na których prezentowane będą komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny jest również nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz WiFi.
Pojazdy będą włączane do eksploatacji od grudnia 2015 na trasach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).