Propozycja pojawiła się w kilka tygodni po wznowieniu przez Airbusa planów oferowania wersji transportowych konkurencyjnego samolotu A320 w ramach partnerstwa z singapurską firmą ST Aerospace po fiasku takich planów z Rosjanami z powodu kosztów.
Boeing sprzedaje trzy nowe nowe wersje cargo samolotu średniej wielkości B767 i większych B777 i B747-8. W ofercie ma także wersję pasażersko-towarową B767.
- Następnym krokiem, nad jakim zastanawiamy się jest, co chcemy robić na rynku samolotów wąskokadłubowych, gdzie oceniamy popyt na ponad 1000 samolotów przerobionych na bagażowe w ciągu następnych 20 lat — stwierdził wiceprezes ds. marketingu, Randy Tinseth. — Zastanawiamy się nad możliwością kontynuowania programu przerabiania B737-800 na wersję cargo. Widzimy na nie potencjał zwłaszcza na rynku przesyłek ekspresowych w Stanach i w Chinach.
Dotychczas jedynie firmy zewnętrzne dokonywały przeróbki wcześniejszych samolotów B737 i niektórych B757 na wersję cargo.