Kolejowy korytarz połączył Bałtyk z Adriatykiem

Kolejowy Korytarz Towarowy Bałtyk-Adriatyk połączył we wtorek centra przemysłowe Europy Środkowej z głównymi europejskimi portami Bałtyku i Adriatyku.

Publikacja: 10.11.2015 14:10

Kolejowy korytarz połączył Bałtyk z Adriatykiem

Foto: Bloomberg

PAP

We wtorek ministerstwa ds. transportu i zarządcy infrastruktury z Polski, Czech, Słowacji, Austrii, Słowenii i Włoch uruchomili Kolejowy Korytarz Towarowy Bałtyk-Adriatyk (Rail Freight Corridor No. 5 – RFC5). Jest to jeden z dziewięciu kolejowych korytarzy towarowych stworzonych przez UE, by promować międzynarodowy, kolejowy transport towarowy.

Jak podkreśliło MIR, unijne kolejowe korytarze towarowe są "integralną częścią europejskiej polityki transportowej". Celem istnienia takich korytarzy - jak zaznaczył resort - jest: "zapewnienie wydajnych, konkurencyjnych i ekonomicznych usług transportu towarowego przy uwzględnieniu wpływu sektora transportowego na środowisko naturalne i zmiany klimatu, obniżania zużycia energii przez sektor transportowy oraz zmniejszanie ruchu na sieci drogowej".

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy