GE i Textron pracują nad nowym samolotem i silnikiem

GE Aviation postanowiła przystąpić wspólnie z Textron Aviation do prac nad całkowicie nowym małym samolotem o napędzie turbośmigłowym i nad silnikiem dla rynku awionetek, bo przewiduje, że sprzedaż takich silników dojdzie do miliarda dolarów w 2020 r.

Publikacja: 16.11.2015 16:22

GE Aviation należąca do konglomeratu General Electric wyjaśniła, że zaawansowany silnik turbośmigłowy ma rywalizować z będącym w powszechnym użytku silnikiem PT6, produkcji Pratt&Whitney z konglomeratu UTC, który dominuje od 50 lat na rynku małych silników. Sprzedano ich 51 tys.

GE zamierza zainwestować w to przedsięwzięcie do miliarda dolarów, w tym 400 mln w ośrodek produkcji w Europie. Spółka z Textronem zamierza wypuścić całkowicie nowy silnik dla jednosilnikowych awionetek zabierających do 12 pasażerów. Maszyny te mają osiągać zasięg 1500 mil morskich i prędkość 280 węzłów.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Donald Tusk zapowiada program „Polskie morze”. Na Bałtyku ma być bezpieczniej
Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii