Sprzedaż tego udziału została uzgodniona po dokonaniu przeglądu strategicznych opcji dla działu Bombardier Transportation, włącznie z wprowadzeniem go na giełdę. Transakcja wyceniająca dział na 5 mld dolarów wskazuje, że kierownictwo zrezygnowało na razie z planów tego debiutu. Pierwsza informacja o rozmowach Bombardiera z CDP pojawiła się w październiku.
Bank podjął decyzję po rządzie prowincji Quebec, który w ubiegłym miesiącu postanowił zasilić sumą miliarda dolarów program produkcji samolotów regionalnych serii C (CSeries).
Dział taboru szynowego będzie kierowany przez nowy 7-osobowy zarząd, trzech członków mianuje bank. Jeśli dział wykona lepiej swój biznes plan, to udział CDP będzie maleć o 2,5 proc. rocznie do minimalnego progu 25 proc. Jeśli z kolei będą problemy z realizacją biznes planu, to bank będzie zwiększać swój udział o 2,5 proc. rocznie do maksimum 42,5 proc.
We wrześniu Bombardier odrzucił ofertę Beijing Infrastructure Investment Co kupna większościowego udziału w dziale transportu, która wyceniała go na 7-8 mld dolarów wraz z długiem.
Rząd zastanawia się
Rząd Quebecu nadal rozpatruje prośbę o pomoc Bombardiera — podał minister ds. innowacji, Navdeep Bains podał, że główna kwestia polega na tym, czy ta pomoc nie będzie zbyt ryzykowna. Nowy minister, wraz z rządem od 2 tygodni, wyjaśnił prasie, że rozmawiał z prezesem Alainem Bellemare, by upewnić się, że wszelka pomoc firmie z Montrealu będzie dobra dla podatników. Zapytany, czy miliard dolarów na program CSeries jest ryzykowny odpowiedział: — To jest część procedury sprawdzania ksiąg.