Reklama

Polskie porty na Bałtyku obsłużą więcej statków

W piątek kończy się kluczowy etap prac przy nabrzeżu nowego terminalu T2 w porcie kontenerowym DCT Gdańsk.

Publikacja: 02.12.2015 21:00

Polskie porty na Bałtyku obsłużą więcej statków

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Gotowa będzie konstrukcja nośna w postaci przeszło 200 wbitych w dno stalowych pali. Każdy ma długość 35 metrów i waży 24 tony.

Cały terminal będzie gotowy w połowie przyszłego roku. Warte blisko 200 mln euro przedsięwzięcie ma powiększyć zdolności przeładunkowe DCT do 3 mln kontenerów rocznie i umocnić znacznie gdańskiego portu na Morzu Bałtyckim. Już teraz gdański DCT przeładowuje najwięcej kontenerów wśród wszystkich bałtyckich terminali. Powiększony o drugie nabrzeże ma szansę przyciągnąć do Polski jeszcze więcej ładunków. A to oznacza większe wpływy do kasy państwa.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama