Reklama
Rozwiń
Reklama

Dziurawy zakaz wjazdu tirów do Rosji, przedłużony bezterminowo

Zakaz wjazdu ciężarówek z krajów UE, a także z Wielkiej Brytanii, Norwegii i Ukrainy został przedłużony „do czasu usunięcia okoliczności, które były podstawą jego wprowadzenia”. Jakie to „okoliczności”? Rosyjska agresja na Ukrainę. Zakaz jest bardziej symboliczny, bo wiele niezbędnych Rosji towarów wciąż może tam wjechać.

Publikacja: 25.12.2023 10:06

Dziurawy zakaz wjazdu tirów do Rosji, przedłużony bezterminowo

Foto: Adobe Stock

Federalna Służba Celna Rosji wyjaśnia, że ​​obostrzenia nie dotyczą też dostaw produktów farmaceutycznych, medycznych, spożywczych i rolnych, w tym pszenicy, energii, metali nieżelaznych i nawozów. Nadal dozwolone jest też dostarczanie przesyłek pocztowych, poczty dyplomatycznej i pomocy humanitarnej.

„Ponadto ograniczenie nie będzie teraz dotyczyło przejazdu pojazdów pomocy technicznej do transportu sprzętu i samochodów sportowych na miejsca zawodów sportowych” – poinformował rząd w komunikacie cytowanym przez RIA Nowosti.

Czytaj więcej

Rosja ma pomysł, jak obejść polski zakaz przejazdu rosyjskich ciężarówek

Zakaz wprowadzono w październiku 2022 r. w odpowiedzi na decyzję Unii Europejskiej o niedopuszczaniu do ruchu ciężarówek z rosyjskimi i białoruskimi tablicami rejestracyjnymi. Nie dotyczy to przewozu towarów do obwodu kaliningradzkiego - rosyjskiej enklawy na terenie Unii - otoczonej przez Polskę i Litwę, bez bezpośredniego połączenia z Rosją. Ostatni raz zakaz został przedłużony w czerwcu na sześć miesięcy. Obecnie obowiązuje bezterminowo.

W kwietniu ubiegłego roku kraje Unii w ramach piątego pakietu sankcji wobec Moskwy wstrzymały przejazd ciężarówek zarejestrowanych w Rosji i na Białorusi. Chodzi o zakaz przewozu ładunków na terenie UE, a także tranzytu przez unijne kraje. Odcięło to rosyjskim i białoruskim przewoźnikom dostęp do unijnego rynku.

Reklama
Reklama
Transport
Nowe sankcje Unii i Wielkiej Brytanii uderzają we flotę cieni i robiących biznesy z Rosją
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama