Umowę podpisał białostocki oddział Generalnej Dyrekcji dróg Krajowych i Autostrad. Jest on także odpowiedzialny za budowę pozostałych dwóch odcinków mazowieckiej części trasy: od węzła Poręba do Ostrowi Mazowieckiej i kolejnego – do granicy z województwem podlaskim.
Kontrakt ze Skanską wart jest prawie 335 milionów złotych. Powstanie za to trasa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę i pasami awaryjnymi. Zdecydowano się na zastosowanie technologii betonowej: Skanska postawi przy trasie dwie wytwórnie betonu cementowego, które będą pracować wyłącznie na użytek drogowców. Nawierzchnia zostanie wykończona w technologii washbeton, która ma redukować natężenie hałasu przejeżdżających pojazdów. Użycie betonu, który jest bardziej trwały od asfaltu, pozwoli także zmniejszyć koszty eksploatacji trasy.
Na całym odcinku powstaną trzy węzły drogowe: „Trzcianka", „Knurowiec", „Poręba". Skanska będzie także musiała zbudować i przebudować drogi poprzeczne, dojazdowe, a ponadto 2 punkty kontroli pojazdów. Droga zostanie ogrodzona, przewidziane są też elementy związane z ochroną środowiska – przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i nasadzenia zieleni.
inwestycja ma być gotowa w połowie lipca 2018 roku. Skanska ma więc 22 miesiące, do których nie będzie musiała jednak wliczać okresów zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca. - Od ubiegłego miesiąca trwa już wycinka drzew kolidujących z planowaną drogą.
W ubiegłym roku w całym województwie mazowieckim wybudowano drogi za przeszło 2 miliardy złotych. Do ruchu włączono ponad 18,5 kilometra nowych tras. Przeszło 15 kilometrów zostało przebudowane a 66 kilometrów - wyremontowane.