Konsorcjum firm stawiających trzeci zestaw większych śluz na jednym z najbardziej uczęszczanych szlaków wodnych, kierowane przez włoską Salinii Impregilo i hiszpańską Sacyr prowadzi teraz ich testowanie, co jest końcowym etapem przed inauguracją poszerzonego szlaku - poinformował Jorge Quijano z zarządu kanału.

Panama powinna zacząć korzystać finansowo z nowego szlaku w 2017 r, rząd w Panama City przewiduje dodatkowe przychody 1,4mld dolarów, o 30 proc. więcej niż w bieżącym roku finansowym.

Projekt miał być początkowo ukończony pod koniec 2014 r., ale termin oddania przesuwano kilka razy, ostatnio na kwiecień 2016, na skutek sporu o koszty miedzy administracją kanału i konsorcjum. W planie założono pierwotnie budżet 5,25 mld dolarów, firmom budowlanym udało się zażądać dodatkowych 3,2 mld, ale rząd Panamy uregulował dotąd z tego tylko 250 mln.