Prace mają być zakończone w trzecim kwartale 2017 roku. Wykonuje je Torpol. - Przebudowa poprawi funkcjonalność stacji, zwiększy komfort i bezpieczeństwo pasażerów, poprawi bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Mają zniknąć bariery utrudniające poruszanie się niepełnosprawnym – poinformowała spółka w poniedziałek.

 

Stacja w Poznaniu należy do największych stacji kolejowych w Polsce. Rocznie obsługuje kilka milionów pasażerów. Przebudowa obejmie remont nie tylko samych peronów, ale także znajdujący się pod nimi tunel. Zostanie wyposażony w dodatkowe 3 windy. Będzie w nim zainstalowany monitoring. Wyremontowane zostaną tory w obrębie stacji, rozjazdy i sieć trakcyjna.

 

Na peronach pojawi się nowa nawierzchnia z granitowych płyt, nowe oświetlenie, ławki, tablice informacyjne. Pasażerowie zyskają dodatkowo jedną krawędź peronową, która przed remontem była nieczynna. Odnowione perony będą wyższe od poprzednich, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Po zakończeniu prac pasażerowie korzystający ze stacji będą mieli do dyspozycji łącznie 9 odnowionych i w pełni wyposażonych peronów. 5 platform od strony wschodniej zostało wyremontowanych jeszcze przed Euro 2012.

 

Polskie Linie Kolejowe inwestują w przebudowę stacji położonych na modernizowanych odcinkach linii kolejowych. Duże inwestycje realizowane są w całej Wielkopolsce. Województwo wielkopolskie jest obecnie beneficjentem trzech z siedmiu projektów zgłoszonych i zaakceptowanych w pierwszym konkursie „Łącząc Europę: - CEF, który przewiduje nakłady na łączną sumę 8,3 mld złotych. Wartość tych projektów w regionie przekracza 6 mld złotych. PLK zrealizują prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie, ponadto na trasie Wrocław – Poznań na odcinku od granicy województwa dolnośląskiego do Czempinia oraz na linii E20 Warszawa – Poznań pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem. Modernizacja trasy Poznań-Szczecin Dąbie pochłonie 2 mld zł. Roboty budowlane zostały zaplanowane na lata 2018 – 2021. Obejmą m.in. wykonanie nowych torów oraz przebudowę stacji i przystanków. Po zakończeniu prac pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. W rezultacie podróż między Poznaniem a Szczecinem skróci się o około 30 minut. Na linii zostanie także zainstalowany europejski system sterowania ruchem, który zwiększy bezpieczeństwo.

 

Trasa Wrocław-Poznań to jedna z największych inwestycji kolejowych. W przyszłym roku kończone będą prace na fragmencie linii pomiędzy Czempiniem a Poznaniem. To wymiana torów, sieci trakcyjnej oraz modernizacja peronów, stacji i przystanków na szlaku. Wszystkie przejazdy kolejowo-drogowe znajdujące się na tej trasie zostaną zmodernizowane. Kolejnym etapem będzie modernizacja ostatniego odcinka z Czempinia do Rawicza. Koszt prac szacowany jest na 1,6 mld złotych.

Autopromocja
CYFROWA.RP.PL

Jak cyfrowa rewolucja wpływa na biznes i życie codzienne

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Natomiast przebudowa trasy z Warszawy do Poznania na odcinku Sochaczew – Swarzędz obejmująca 230 kilometrów torów, 10 stacji i przystanków ma pozwolić na przejazd 500 pociągów na dobę. To prawie dwukrotnie więcej niż obecnie. Dzięki przebudowie stacji takich jak Łowicz, Kutno czy Konin bezpośrednie pociągi z Warszawy do Poznania będą mogły jechać szybciej. Poprawi się także obsługa ruchu regionalnego.