W planach jest odnowienie 30 km toru oraz wymiana 20 km sieci trakcyjnej. Modernizacja 20 przejazdów kolejowo-drogowych poziom bezpieczeństwa podniesie. Dużą część prac modernizacyjnych wykonano już w ubiegłym roku. Objęły one 45 obiektów inżynieryjnych, 53 km torów oraz 12 km sieci trakcyjnej. Zmodernizowano lub wymieniono 47 rozjazdów oraz przebudowano 47 przejazdów kolejowych.
Najważniejsze projekty realizowane na Dolnym Śląsku w ostatnich latach to modernizacja linii Wrocław – Poznań na odcinku od Wrocławia do granicy woj. dolnośląskiego (koszt inwestycji to 1,3 mld złotych) i poprawa linii nr 274 Wrocław - Wałbrzych – Jelenia Góra (dotychczas wydano ponad 400 mln złotych). Zakończono ponadto modernizację linii kolejowej biegnącej od Legnicy przez Wrocław do Opola (wydano 2 mld złotych), a w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego przeprowadzona została m.in. modernizacja peronów na stacjach Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej (koszt inwestycji wyniósł 8,3 mln złotych).