Jak poinformował Departament Transportu Stanów Zjednoczonych, British Airways nie wypełniły obowiązku wypłaty odszkodowań w odpowiednim czasie dla pasażerów, których loty zostały odwołane bądź przełożone w trakcie pandemii COVID-19. Chodzi o rejsy z bądź do USA – donosi BBC.
Do Departamentu Transportu miało wpłynąć ponad 1200 skarg na brytyjskiego przewoźnika. Od marca do listopada 2022 roku linie instruowały pasażerów, by w przypadku odwołanych bądź przełożonych istotnie w czasie lotów kontaktowali się telefonicznie z biurem obsługi klienta. Problem w tym, że wielu podróżnych nie było w stanie nawet miesiącami dodzwonić się na wyznaczony numer. Przewoźnik nie uwzględnił w tym czasie żadnego innego sposobu składania prób o uzyskanie odszkodowania, choćby poprzez formularz na stronie.
Czytaj więcej
Z Radomia odlecą dzisiaj na wakacje na Tureckiej Riwierze klienci biura podróży Coral Travel. Tou...
Departament Transportu stwierdził, że British Airways złamał prawa konsumenta, nie zapewniając sprawnie działającego biura obsługi klienta. Co więcej, przewoźnik miał na swojej stronie internetowej wprowadzać w błąd podróżnych, sprawiając, że wielu z nich nieumyślnie poprosiło o voucher podróżny zamiast zwrot pieniędzy.
Biorąc to pod uwagę, departament nałożył 1,1 mln dol. kary na brytyjskiego przewoźnika. Zdaniem amerykańskiego rządu, kara tej wysokości będzie „stanowić w przyszłości silny czynnik odstraszający linie lotnicze przed podobnymi bezprawnymi praktykami”.