Rząd USA zdecydował: British Airways ma zapłacić 1,1 mln dol. kary

Amerykański rząd nałożył karę w wysokości 1,1 miliona dolarów na British Airways za to, że przewoźnik nie wypłacił odszkodowań klientom za odwołane loty w czasie pandemii.

Publikacja: 03.06.2023 15:12

Rząd USA zdecydował: British Airways ma zapłacić 1,1 mln dol. kary

Foto: Bloomberg

ala

Jak poinformował Departament Transportu Stanów Zjednoczonych, British Airways nie wypełniły obowiązku wypłaty odszkodowań w odpowiednim czasie dla pasażerów, których loty zostały odwołane bądź przełożone w trakcie pandemii COVID-19. Chodzi o rejsy z bądź do USA – donosi BBC.

Do Departamentu Transportu miało wpłynąć ponad 1200 skarg na brytyjskiego przewoźnika. Od marca do listopada 2022 roku linie instruowały pasażerów, by w przypadku odwołanych bądź przełożonych istotnie w czasie lotów kontaktowali się telefonicznie z biurem obsługi klienta. Problem w tym, że wielu podróżnych nie było w stanie nawet miesiącami dodzwonić się na wyznaczony numer. Przewoźnik nie uwzględnił w tym czasie żadnego innego sposobu składania prób o uzyskanie odszkodowania, choćby poprzez formularz na stronie.

Czytaj więcej

Ruszają wakacyjne loty z Radomia. Dokąd można polecieć z biurem podróży?

Departament Transportu stwierdził, że British Airways złamał prawa konsumenta, nie zapewniając sprawnie działającego biura obsługi klienta. Co więcej, przewoźnik miał na swojej stronie internetowej wprowadzać w błąd podróżnych, sprawiając, że wielu z nich nieumyślnie poprosiło o voucher podróżny zamiast zwrot pieniędzy.

Biorąc to pod uwagę, departament nałożył 1,1 mln dol. kary na brytyjskiego przewoźnika. Zdaniem amerykańskiego rządu, kara tej wysokości będzie „stanowić w przyszłości silny czynnik odstraszający linie lotnicze przed podobnymi bezprawnymi praktykami”.

British Airways odpierają stawiane im zarzuty, przekonując, że „przez cały czas podejmowały działania zgodne z prawem” i oferowały klientom „elastyczną możliwość dokonania zmiany rezerwacji lotu w innych terminach bądź ubiegania się o zwrot pieniędzy, jeśli ich loty zostały odwołane” – cytuje BBC. Kłopoty z dodzwonieniem się do biura obsługi klienta miały z kolei być spowodowane przymusem zamknięcia kilku oddziałów w związku z rządowymi restrykcjami, co wpłynęło na „odrobinę dłuższy” czas oczekiwania dla klientów.

Jak poinformował Departament Transportu Stanów Zjednoczonych, British Airways nie wypełniły obowiązku wypłaty odszkodowań w odpowiednim czasie dla pasażerów, których loty zostały odwołane bądź przełożone w trakcie pandemii COVID-19. Chodzi o rejsy z bądź do USA – donosi BBC.

Do Departamentu Transportu miało wpłynąć ponad 1200 skarg na brytyjskiego przewoźnika. Od marca do listopada 2022 roku linie instruowały pasażerów, by w przypadku odwołanych bądź przełożonych istotnie w czasie lotów kontaktowali się telefonicznie z biurem obsługi klienta. Problem w tym, że wielu podróżnych nie było w stanie nawet miesiącami dodzwonić się na wyznaczony numer. Przewoźnik nie uwzględnił w tym czasie żadnego innego sposobu składania prób o uzyskanie odszkodowania, choćby poprzez formularz na stronie.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach