French Blue: dwa lata na rentowność

Przewoźnik French Blue, który pierwszym lotem we wrześniu chce wejść na rynek tanich przewozów dalekiego zasięgu daje sobie 2 lata na dojście do równowagi operacyjnej

Publikacja: 20.03.2016 10:00

French Blue: dwa lata na rentowność

Foto: 123rf.com

Nowa linia należąca do grupy Dubreuil, właściciela Air Caraibes, zacznie od 15 września latać 4 razy w tygodniu z Paryża-Orly do Punta Cana na Dominikanie i planuje uruchomienie w czerwcu 2017 połączeń z wyspami Reunion i Mauritius.

Żadnej linii lotniczej nie udało się na razie osiągnąć sukcesu w przewozach low-cost dalekiego zasięgu między Europą i Ameryką Płn. mimo istnienia na rynku Norwegiana, Eurowings (Lufthansy) i Wow Air, filii Icelandic. — Czy to my mamy rację, a nie inni? Nie wiem. Ale nie można być pewnym swej racji po 10 latach ponoszenia strat. Zobaczymy, jak to zadziała, dajemy sobie 2 lata. Jeśli nie wyjdzie, trzeba się będzie dostosować — stwierdził w rozmowie telefonicznej szef French Blue, Marc Rochet, weteran sektora lotniczego, który kierował francuską linią AOM w latach 90.

French Blue rozpocznie 7 czerwca internetową sprzedaż biletów na loty Orly-Punta Cana, proponując trzy kategorie: najtańszy będzie dla pasażerów bez głównego bagażu tylko z podręcznym, nie korzystających z posiłków na pokładzie i nie mających prawa wyboru miejsca. Przewoźnik będzie oferować płatne usługi Wi-Fi. W końcu czerwca odbiera pierwszy nowy samolot A330-300 na 378 miejsc, w latach 2017 i 2018 odbierze drugi oraz dwa A350-900. Pierwsze trzy kupi bezpośrednio u producenta, czwarty wynajmie w AerCap.

400 etatów w ciągu 2 lat

French Blue wyliczył swe koszty i ceny niżej od konkurencyjnej francuskiej XL Airways, która oferuje loty dalekiego zasięgu z Francji. Zamierza zatrudnić 400 ludzi w ciągu 2 lat, pracowników pokładowych na warunkach francuskich, ale niżej płatnych, mniej licznych ale więcej latających niż w Air France.

Osoba związana z Air France powiedziała we wrześniu, że ten przewoźnik, podobnie jak Lufthansa, mógłby uruchomić loty low-cost dalekiego zasięgu, ale tylko na kilku trasach. Niemcy chcą zrobić ze swej Eurowings trzeciego w Europie taniego przewoźnika, za Ryanairem i easyJetem. Pierwsze takie loty obsługiwane przez 2 samoloty miały problemy techniczne, w jednym z nich na Kubę doszło do ponad 60 godzin opóźnienia.

Z kolei Norwegian ogłosił w lutym uruchomienie altem bezpośrednich połączeń z Paryża do USA, od 29 lipca z Paryża do Nowego Jorku, następnie do Los Angeles i Fort Lauderdale na Florydzie. Malezyjski low--cost AirAsia X wypracował pierwszy zysk w IV kwartale 2015 po ośmiu kwartałach strat.

Grupa Dubreuil, której nie udało się w marcu 2015 odkupić Corsaira od TUI France, ogłosiła w czerwcu projekt założenia taniej linii dalekiego zasięgu o tymczasowej nazwie Sunline. Jej główny przewoźnik Air Caraibes, który zapewnia jedną trzecią ruchu między metropolią i Antylami, odczuwał przez 2 miesiące skutki zamachów w Paryżu w listopadzie, teraz mniej przewozi z powodu wirusa Zika, jaki pojawił się w tamtym regionie — wyjaśnił Marc Rochet, szefujący także tej linii.

Nowa linia należąca do grupy Dubreuil, właściciela Air Caraibes, zacznie od 15 września latać 4 razy w tygodniu z Paryża-Orly do Punta Cana na Dominikanie i planuje uruchomienie w czerwcu 2017 połączeń z wyspami Reunion i Mauritius.

Żadnej linii lotniczej nie udało się na razie osiągnąć sukcesu w przewozach low-cost dalekiego zasięgu między Europą i Ameryką Płn. mimo istnienia na rynku Norwegiana, Eurowings (Lufthansy) i Wow Air, filii Icelandic. — Czy to my mamy rację, a nie inni? Nie wiem. Ale nie można być pewnym swej racji po 10 latach ponoszenia strat. Zobaczymy, jak to zadziała, dajemy sobie 2 lata. Jeśli nie wyjdzie, trzeba się będzie dostosować — stwierdził w rozmowie telefonicznej szef French Blue, Marc Rochet, weteran sektora lotniczego, który kierował francuską linią AOM w latach 90.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach