Uber dla głuchych i niedosłyszących kierowców

Oferujący alternatywne usługi przewozowe Uber uruchomił w środę w siedmiu miastach w Polsce program skierowany do głuchych i niedosłyszących kierowców. W projekcie bierze też udział firma Migam oraz Fundacja Integracja.

Publikacja: 13.04.2016 10:15

W środę wprowadzono w aplikacji koncernu serię aktualizacji, które mają pomóc m.in. w omijaniu trudności w szybkim i sprawnym porozumiewaniu się z pasażerami, a także w poprawie funkcjonalność systemu, dostosowując go do potrzeb osób niesłyszących.

"Wśród nowych funkcji pojawią się m.in. wizualne powiadomienia o nowych zleceniach, zamiana telefonicznego kontaktu z niesłyszącym kierowcą na wiadomość tekstową, powiadomienia zachęcające użytkowników do dokładnego określenia celu przejazdu przy zamawianiu kursu, czy automatyczne powiadomienia dla użytkowników o przejeździe z głuchym kierowcą jeszcze przed rozpoczęciem kursu, aby partnerzy nie musieli informować o tym w wiadomości tekstowej" - podkreśla Uber w przesłanym PAP Technologie komunikacie.

"Sytuacja osób z niepełnosprawnością na rynku pracy jest trudna – obecnie aktywnych zawodowo jest tylko 26,2 proc. osób z niepełnosprawnością w wieku produkcyjnym. Według raportu o tożsamości zawodowej osób głuchych i ich problemach na rynku pracy, aż 82 proc. osób niesłyszących w Polsce aktualnie nie ma pracy, a 33 proc. z nich nigdy nie pracowało. To bardzo ważne, aby uświadomić osobom głuchym oraz innym osobom z niepełnosprawnością, że technologia pozwala im być aktywnym zawodowo i niweluje trudności, które kiedyś wydawały się być nie do przeskoczenia" - podkreśla przedstawiciel Fundacji Integracja Piotr Pawłowski.

Uber zwraca uwagę, że dzięki udziałowi firmy Migam będzie mógł dotrzeć do osób niesłyszących zainteresowanych współpracą z koncernem. Iwona Cichosz z Migam.org, która jest tłumaczem języka migowego, zwraca uwagę, że osoby głuche i niedosłyszące są dobrymi i bezpiecznymi kierowcami między innymi dlatego, że mają lepiej rozwinięty zmysł wzroku.

"Dzięki temu są świetnymi obserwatorami i zwracają uwagę na to, co dzieje się na drodze. Potwierdzają to między innymi badania przeprowadzone w Finlandii, z których wynika, że głusi kierowcy uczestniczyli w mniejszej liczbie wypadków niż osoby pełnosprawne" - dodaje Cichosz.

W Polsce Uber oferuje swoje usługi w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Wrocławiu i Poznaniu.

W środę wprowadzono w aplikacji koncernu serię aktualizacji, które mają pomóc m.in. w omijaniu trudności w szybkim i sprawnym porozumiewaniu się z pasażerami, a także w poprawie funkcjonalność systemu, dostosowując go do potrzeb osób niesłyszących.

"Wśród nowych funkcji pojawią się m.in. wizualne powiadomienia o nowych zleceniach, zamiana telefonicznego kontaktu z niesłyszącym kierowcą na wiadomość tekstową, powiadomienia zachęcające użytkowników do dokładnego określenia celu przejazdu przy zamawianiu kursu, czy automatyczne powiadomienia dla użytkowników o przejeździe z głuchym kierowcą jeszcze przed rozpoczęciem kursu, aby partnerzy nie musieli informować o tym w wiadomości tekstowej" - podkreśla Uber w przesłanym PAP Technologie komunikacie.

Transport
Boeing uniknie procesu w sprawie dwóch katastrof MAX-ów. Część rodzin ofiar protestuje
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Transport
Ruszył przetarg na budowę terminala pasażerskiego CPK. Spółka podała szczegóły
Transport
Odwet za Boeinga? Trump uderza w chiński przemysł lotniczy
Transport
Finnair sparaliżowany przez związkowców. Strajki nie mają końca
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Transport
Rosnący rynek lotniczy przyciąga inwestycje nad Wisłę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont