Jak poinformował Bartosz Wysocki z GDDKiA w Rzeszowie, koncepcja będzie musiała zawierać również rozpoznanie geologiczne i hydrologiczne terenu, po którym przebiegać będzie odcinek drogi. „Rozpoznanie geologiczne terenu jest potrzebne, bo w ramach projektowanego odcinka powstać ma m.in. tunel o długości ponad 1,3 km, pięć estakad oraz wiadukt" - wyjaśnił.
Koncepcja programowa w sposób uproszczony przedstawić ma możliwości rozwiązań projektowych. Dzięki niej możliwe będzie podjęcie decyzji dotyczących m.in. zastosowanych technologii. Wysocki zaznaczył, że koncepcja uściśli również zakres rzeczowy i finansowy, a także określi wytyczne dla projektu budowlanego.
Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe do Babicy będzie realizowany w systemie „projektu-buduj".
Niedawno zakończył się dialog techniczny, jakie GDDKiA w Rzeszowie ogłosiła w ramach budowy odcinka S19 od Rzeszowa do Barwinka (w jego skład wchodzi też fragment do Babicy). Dyrekcja chciała dowiedzieć się, jaką najlepszą technologię zastosować przy budowie czterech tuneli, które muszą być wykonane na całym tym odcinku.
Prawie 90-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 od Rzeszowa do Barwinka przebiega przez cenne przyrodniczo tereny Natura 2000. W ramach budowy tego odcinka zaplanowane są m.in. cztery tunele o długości od 1,2 km do 1,75 km.