GDDKiA: przetarg na koncepcję programową dla S19

Rzeszowski oddział GDDKiA ogłosił w piątek przetarg na wykonanie koncepcji programowej dla budowy ponad 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy. Termin składania ofert mija 27 maja br.

Publikacja: 15.04.2016 16:06

Jak poinformował Bartosz Wysocki z GDDKiA w Rzeszowie, koncepcja będzie musiała zawierać również rozpoznanie geologiczne i hydrologiczne terenu, po którym przebiegać będzie odcinek drogi. „Rozpoznanie geologiczne terenu jest potrzebne, bo w ramach projektowanego odcinka powstać ma m.in. tunel o długości ponad 1,3 km, pięć estakad oraz wiadukt" - wyjaśnił.

Koncepcja programowa w sposób uproszczony przedstawić ma możliwości rozwiązań projektowych. Dzięki niej możliwe będzie podjęcie decyzji dotyczących m.in. zastosowanych technologii. Wysocki zaznaczył, że koncepcja uściśli również zakres rzeczowy i finansowy, a także określi wytyczne dla projektu budowlanego.

Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe do Babicy będzie realizowany w systemie „projektu-buduj".

Niedawno zakończył się dialog techniczny, jakie GDDKiA w Rzeszowie ogłosiła w ramach budowy odcinka S19 od Rzeszowa do Barwinka (w jego skład wchodzi też fragment do Babicy). Dyrekcja chciała dowiedzieć się, jaką najlepszą technologię zastosować przy budowie czterech tuneli, które muszą być wykonane na całym tym odcinku.

Prawie 90-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 od Rzeszowa do Barwinka przebiega przez cenne przyrodniczo tereny Natura 2000. W ramach budowy tego odcinka zaplanowane są m.in. cztery tunele o długości od 1,2 km do 1,75 km.

Droga ekspresowa S19 ma stać się główną trasą komunikacyjną na kierunku północ - południe we wschodniej części kraju. Ma przebiegać od przejścia z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku.

Ma też być częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia, która przebiegać ma z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji.

Jak poinformował Bartosz Wysocki z GDDKiA w Rzeszowie, koncepcja będzie musiała zawierać również rozpoznanie geologiczne i hydrologiczne terenu, po którym przebiegać będzie odcinek drogi. „Rozpoznanie geologiczne terenu jest potrzebne, bo w ramach projektowanego odcinka powstać ma m.in. tunel o długości ponad 1,3 km, pięć estakad oraz wiadukt" - wyjaśnił.

Koncepcja programowa w sposób uproszczony przedstawić ma możliwości rozwiązań projektowych. Dzięki niej możliwe będzie podjęcie decyzji dotyczących m.in. zastosowanych technologii. Wysocki zaznaczył, że koncepcja uściśli również zakres rzeczowy i finansowy, a także określi wytyczne dla projektu budowlanego.

Transport
Boeing uniknie procesu w sprawie dwóch katastrof MAX-ów. Część rodzin ofiar protestuje
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Transport
Ruszył przetarg na budowę terminala pasażerskiego CPK. Spółka podała szczegóły
Transport
Odwet za Boeinga? Trump uderza w chiński przemysł lotniczy
Transport
Finnair sparaliżowany przez związkowców. Strajki nie mają końca
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Transport
Rosnący rynek lotniczy przyciąga inwestycje nad Wisłę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont