GDDKiA: przetarg na koncepcję programową dla S19

Rzeszowski oddział GDDKiA ogłosił w piątek przetarg na wykonanie koncepcji programowej dla budowy ponad 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy. Termin składania ofert mija 27 maja br.

Publikacja: 15.04.2016 16:06

PAP

Jak poinformował Bartosz Wysocki z GDDKiA w Rzeszowie, koncepcja będzie musiała zawierać również rozpoznanie geologiczne i hydrologiczne terenu, po którym przebiegać będzie odcinek drogi. „Rozpoznanie geologiczne terenu jest potrzebne, bo w ramach projektowanego odcinka powstać ma m.in. tunel o długości ponad 1,3 km, pięć estakad oraz wiadukt" - wyjaśnił.

Koncepcja programowa w sposób uproszczony przedstawić ma możliwości rozwiązań projektowych. Dzięki niej możliwe będzie podjęcie decyzji dotyczących m.in. zastosowanych technologii. Wysocki zaznaczył, że koncepcja uściśli również zakres rzeczowy i finansowy, a także określi wytyczne dla projektu budowlanego.

Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe do Babicy będzie realizowany w systemie „projektu-buduj".

Niedawno zakończył się dialog techniczny, jakie GDDKiA w Rzeszowie ogłosiła w ramach budowy odcinka S19 od Rzeszowa do Barwinka (w jego skład wchodzi też fragment do Babicy). Dyrekcja chciała dowiedzieć się, jaką najlepszą technologię zastosować przy budowie czterech tuneli, które muszą być wykonane na całym tym odcinku.

Prawie 90-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 od Rzeszowa do Barwinka przebiega przez cenne przyrodniczo tereny Natura 2000. W ramach budowy tego odcinka zaplanowane są m.in. cztery tunele o długości od 1,2 km do 1,75 km.

Droga ekspresowa S19 ma stać się główną trasą komunikacyjną na kierunku północ - południe we wschodniej części kraju. Ma przebiegać od przejścia z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku.

Ma też być częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia, która przebiegać ma z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji.

Jak poinformował Bartosz Wysocki z GDDKiA w Rzeszowie, koncepcja będzie musiała zawierać również rozpoznanie geologiczne i hydrologiczne terenu, po którym przebiegać będzie odcinek drogi. „Rozpoznanie geologiczne terenu jest potrzebne, bo w ramach projektowanego odcinka powstać ma m.in. tunel o długości ponad 1,3 km, pięć estakad oraz wiadukt" - wyjaśnił.

Koncepcja programowa w sposób uproszczony przedstawić ma możliwości rozwiązań projektowych. Dzięki niej możliwe będzie podjęcie decyzji dotyczących m.in. zastosowanych technologii. Wysocki zaznaczył, że koncepcja uściśli również zakres rzeczowy i finansowy, a także określi wytyczne dla projektu budowlanego.

Transport
Transport morski potrzebuje innowacji
Transport
PKP Intercity uruchamia więcej połączeń w święta. Przejazdy mają być też szybsze
Transport
Metrorower: milion wypożyczeń, rowery jeżdżą zimą
Transport
Kraje bałtyckie zablokują drogę starym tankowcom z Rosji
Transport
Europejskie linie lotnicze przegrywają z Arabami i Chińczykami. Ale mówią: „dość!”
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10