O nowym składzie pociągu EC/IC 104 Porta Moravica kursującym na trasie z austriackiego Grazu do Przemyśla dowiedział się „Rynek Kolejowy”. Jak podał portal, latem 2023 roku dołączą do niego wynajęte przez PKP Intercity trzy wagony Kolei Szwajcarskich SBB, dotychczas wykorzystywane na trasie Zurych–Graz. Informację potwierdziła portalowi rzeczniczka SBB, Luana Quinter.
Ma to poprawić komfort osób podróżujących Porta Moravica, którzy już teraz siedzą w wygodnych wagonach Bmpz, Bmz i Amz od Kolei Austriackich OBB. Entuzjazm wzbudza zwłaszcza jeden z trzech nowych szwajcarskich wagonów – pojazd Apm61 Pano z pokładem panoramicznym.
Czytaj więcej
Część miliardowej wartości inwestycji w modernizacje linii kolejowych nie przynosi efektów w postaci usprawnienia ruchu pociągów. Decyzje o likwidacji stacji kolejowych na liniach jednotorowych uniemożliwiają mijanie się pociągów, a na dwutorowych zablokowały przepuszczanie szybszych składów. Stacje, które pozostały, są często zbyt krótkie, żeby przyjmować pełnowymiarowe pociągi towarowe – wynika z analiz Fundacji ProKolej.
Dzięki niemu pasażerowie w trakcie długiej podróży będą mogli podziwiać piękne widoki, a trasa jest wyjątkowo malownicza. W dodatku Porta Moravica przejeżdża między innymi przez Wiedeń, Ostrawę i Kraków.
Jak przypomina „Rynek Kolejowy”, szwajcarski wagon panoramiczny stanowił największą atrakcję Transeuropejskiego pociągu CEE, który w ubiegłym roku pojawił się w Polsce. Internauci zamieszczali zdjęcia i filmy zrobione podczas podróży tym wyjątkowym pojazdem, pokazując zachwycające krajobrazy i wygodne warunki.