Reklama
Rozwiń
Reklama

Tonie polski transport śródlądowy. Barki i holowniki nadają się na złom

Coraz bardziej kurczy się polski transport śródlądowy, jeden z najtańszych, najbezpieczniejszych (głównie poprzez niemal całkowite oddzielenie przewozów towarowych od pasażerskich) i najbardziej ekologicznych sposób przewożenia towarów.

Publikacja: 28.07.2022 15:41

Tonie polski transport śródlądowy. Barki i holowniki nadają się na złom

Foto: Adobe Stock

Szlaki wodne nie są rozwijane, tabor jest zdekapitalizowany, duża część jednostek pamięta czasy głębokiego PRL-u. Jak poinformował w czwartek GUS, w 2021 r. przewozy ładunków spadły o 13,2 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Rzekami i kanałami przetransportowano 3,46 mln ton towarów, przy czym największy spadek miał miejsce w czwartym kwartale ub. roku. Sytuacja stale się pogarsza, bo już w 2020 r. przewozy ładunków zmalały w porównaniu rok do roku o prawie 15 proc.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Reklama
Reklama