Tonie polski transport śródlądowy. Barki i holowniki nadają się na złom

Coraz bardziej kurczy się polski transport śródlądowy, jeden z najtańszych, najbezpieczniejszych (głównie poprzez niemal całkowite oddzielenie przewozów towarowych od pasażerskich) i najbardziej ekologicznych sposób przewożenia towarów.

Publikacja: 28.07.2022 15:41

Tonie polski transport śródlądowy. Barki i holowniki nadają się na złom

Foto: Adobe Stock

Szlaki wodne nie są rozwijane, tabor jest zdekapitalizowany, duża część jednostek pamięta czasy głębokiego PRL-u. Jak poinformował w czwartek GUS, w 2021 r. przewozy ładunków spadły o 13,2 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Rzekami i kanałami przetransportowano 3,46 mln ton towarów, przy czym największy spadek miał miejsce w czwartym kwartale ub. roku. Sytuacja stale się pogarsza, bo już w 2020 r. przewozy ładunków zmalały w porównaniu rok do roku o prawie 15 proc.

Pozostało 88% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach