Koniec tanich biletów. Linie lotnicze wiedzą, jak sobie poradzić z pasażerami

Wyśrubowane dopłaty paliwowe, to za mało. Pasażerowie nadal chcą latać. Więc linie lotnicze, które jeszcze do niedawna robiły wszystko, by zachęcić ich do latania, wracają do gospodarki regulowanej. Regulowanej cenami.

Publikacja: 03.07.2022 12:37

Koniec tanich biletów. Linie lotnicze wiedzą, jak sobie poradzić z pasażerami

Foto: AFP

- Bilety są zbyt tanie. Więc ceny będą rosły przynajmniej przez następnych 5 lat - powiedział prezes Ryanaira, Michael O’Leary w rozmowie z „Financial Times”. Przyznał, że jest to odwrót od filozofii, którą kiedyś zaszokował rynek lotniczy i zachęcił do latania także tych konsumentów, którzy o podróżach myśleli jako o szczycie luksusu. Wtedy rewolucyjna polityka Ryanaira zmusiła przewoźników tradycyjnych do obniżenia taryf, chociaż produkt, jaki oferowały Lufthansa, Air France, a także LOT był zupełnie inny od tego, co można było kupić w Ryanairze. Lufthansa, LOT i Air France także zmieniły się od tego czasu, między innymi kończąc z bezpłatnymi posiłkami na pokładzie i wprowadzając nową politykę bagażową.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach