Prowadzony od początku maja remont 4-kilometrowego odcinka jezdni w kierunku Katowic pomiędzy placem poboru opłat w Balicach a węzłem Rudno już dobiega końca. Już od 11 czerwca do 22 lipca wymieniana będzie nawierzchnia na tym samym odcinku, tyle że na jezdni w kierunku Krakowa. Dzień wcześniej, 10 czerwca wieczorem zmieniona zostanie organizacja ruchu. Przekładanie stalowych barier bezpieczeństwa oraz oznakowanie nowych zasad ma potrwać do godzin wieczornych 11 czerwca. W tym czasie na obu jezdniach autostrady czynny będzie tylko jeden pas ruchu. Wprowadzone zostanie także ograniczenie prędkości do 80 km/h. Natomiast obydwa pasy ruchu w każdym kierunku mają być z powrotem czynne od godzin wieczornych 11 czerwca.
– Prace związane z wymianą nawierzchni prowadzimy w taki sposób, aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców - podkreśla Rafał Czechowski, rzecznik zarządzającej autostradą spółki Stalexport Autostrada Małopolska.
Remontowane odcinki są stosunkowo krótkie, a roboty prowadzone są z zachowaniem dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.
Remont odcinka pomiędzy Balicami a węzłem Rudno ma się zakończyć 22 lipca. Prace zostaną przerwane na czas Światowych Dni Młodzieży. Z kolei 2 sierpnia br. rozpocznie się wymiana nawierzchni na odcinku do Katowic pomiędzy węzłami Jeleń i Balin, a następnie w rejonie węzła Brzęczkowice w Mysłowicach, także na jezdni w kierunku do Katowic. Wykonawcą wartego 40,2 mln zł kontraktu obejmującego wymianę 60 kilometrów jezdni A4 jest konsorcjum spółek z grupy Pavimental. Całość prac ma się zakończyć w listopadzie 2017 roku.
Autostrada pomiędzy Katowicami a Krakowem to jeden z najdroższych płatnych odcinków autostradowych. Samochody osobowe płacą za przejazd przez bramkę na każdym placu poboru opłat 10 złotych, czyli 32 grosze za kilometr. Opłata dla samochodów osobowych ciągnących przyczepę oraz mniejszych ciężarówek wynosi 16,50 złotych za przejazd przez bramkę, a dla dużych samochodów ciężarowych 26,50 złotych.