Reklama
Rozwiń
Reklama

Dłuższe podróże do Azji. Bilety muszą podrożeć

Finnair lata do Azji tak jak 30 lat temu. Air France wydłużył czas podróży z Paryża do Pekinu o 6 godzin i ląduje po drodze w Seulu. Japoński JAL leci z Tokio na londyńskie Heathrow o 4,5 godziny dłużej, a w przypadku LOT-u podróż z Warszawy do Azji trwa o kilkadziesiąt minut dłużej. To wszystko dlatego, że brak możliwości lotów przez Syberię znacząco zmienił trasy lotów do Azji.

Publikacja: 13.03.2022 17:44

Dłuższe podróże do Azji. Bilety muszą podrożeć

Foto: Adobe Stock

W najtrudniejszej sytuacji jest fiński Finnair, który po tym, jak pandemia COVID-19 nieco zelżała, zaczął mozolnie odbudowywać siatkę łączącą wschód z zachodem. Teraz informuje o konieczności zwolnienia pilotów i pracowników pokładu, bo rejsów będzie mniej.

„Niestety konieczność zmiany trasy lotów zmusiła nas do skasowania części oferty lotów do Azji ” — napisał na swoim blogu Perttu Jorma, wiceprezes Finnaira odpowiadający za siatkę połączeń. „Będziemy teraz musieli zwolnić 100-180 pilotów i 150-380 pracowników pokładu” — czytamy dalej.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama