Reklama

Dłuższe podróże do Azji. Bilety muszą podrożeć

Finnair lata do Azji tak jak 30 lat temu. Air France wydłużył czas podróży z Paryża do Pekinu o 6 godzin i ląduje po drodze w Seulu. Japoński JAL leci z Tokio na londyńskie Heathrow o 4,5 godziny dłużej, a w przypadku LOT-u podróż z Warszawy do Azji trwa o kilkadziesiąt minut dłużej. To wszystko dlatego, że brak możliwości lotów przez Syberię znacząco zmienił trasy lotów do Azji.

Publikacja: 13.03.2022 17:44

Dłuższe podróże do Azji. Bilety muszą podrożeć

Foto: Adobe Stock

W najtrudniejszej sytuacji jest fiński Finnair, który po tym, jak pandemia COVID-19 nieco zelżała, zaczął mozolnie odbudowywać siatkę łączącą wschód z zachodem. Teraz informuje o konieczności zwolnienia pilotów i pracowników pokładu, bo rejsów będzie mniej.

„Niestety konieczność zmiany trasy lotów zmusiła nas do skasowania części oferty lotów do Azji ” — napisał na swoim blogu Perttu Jorma, wiceprezes Finnaira odpowiadający za siatkę połączeń. „Będziemy teraz musieli zwolnić 100-180 pilotów i 150-380 pracowników pokładu” — czytamy dalej.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama