Chodzi o fragment trasy pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Idzikowicami. W czasie remontu przejazd odcinkiem ma być zawieszony. Zmiany w kursowaniu pociągów zostaną wprowadzone od soboty 6 sierpnia.

Najważniejsze prace obejmą Białą Rawską. To jedno z miejsc, gdzie pociągi poruszające się po CMK mogą zmieniać tor. Jest to stosowane np. przy uszkodzeniu jednego z dwóch torów – dzięki możliwości zmiany łatwiej jest prowadzić ruch. Zaplanowano tam wymianę rozjazdów, torów i sieci trakcyjnej. – Roboty mają być wykonywane w innowacyjny sposób. Rozjazdy będą transportowane nie w częściach lecz w blokach i bezpośrednio montowane w tory – tłumaczy Sławomira Wierzchowska, zastępca dyrektora Regionu Centralnego w Centrum Realizacji Inwestycji PLK. Dzięki takiej organizacji przedsięwzięcie ma być zrealizowane w ciągu 6 nie 14 dni, jak zakładano wcześniej. Przez ten czas pociągi z Warszawy do Krakowa i z powrotem będą kursowały przez Koluszki, Tomaszów Mazowiecki do Idzikowic. Pociągi do Katowic będą jeździły po linii numer 1 czyli przez Skierniewice, Koluszki i Częstochowę. Część składów będzie miała skrócone relacje lub zostanie odwołana.

Według PLK, parametry jazdy na CMK stopniowo są poprawiane. Z prędkością 200 kilometrów na godzinę można już jeździć na odcinku pomiędzy Olszamowicami a Zawierciem. Do skrócenia czasów podróży przyczyniła się także budowa dwóch wiaduktów, finansowana z funduszu CEF. Teraz do wyższych prędkości dostosowywany jest odcinek między Grodziskiem Mazowieckim a Idzikowicami. PLK zakłada, że pociągi zaczną tam jeździć z prędkością 200 kilometrów na godzinę po wprowadzeniu rozkładu jazdy 2017/2018.

W planach inwestycyjnych Polskich Linii Kolejowych na CMK jest także rozbudowa stacji Włoszczowa północ, gdzie powstanie nowy peron, zapewniający bezkolizyjna obsługę pociągów. Poprawi to przepustowość linii.