Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 28.08.2016 19:57 Publikacja: 28.08.2016 19:43
Zakopianka w niedzielę wieczór to koszmar kierowców
Foto: Rzeczpospolita/Bartosz Siedlik
Niespełna 8-kilometrowy odcinek S7 Lubień – Naprawa to jeden z trzech fragmentów trasy mającej usprawnić dojazd do Zakopanego. Drugą częścią będzie odcinek Naprawa – Skomielna Biała wraz z tunelem, a trzecią Skomielna Biała – Chabówka.
Najtrudniejszy w budowie będzie ten drugi fragment, z powodu tunelu. Dwie komory o długości 2 kilometrów mają być drążone w skale. Odległość między dnem a szczytem Małego Lubonia wyniesie przeszło 100 metrów. Oprócz tunelu, na podhalańskim fragmencie S7 zaprojektowano 38 mostów, wiadukty oraz łącznice.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Pod Łodzią rozpoczyna się infrastrukturalna rewolucja. Centralny Port Komunikacyjny rusza z budową tunelu daleko...
Rosyjska kolej nie zarabia na przewozach towarów, bo wozi wojsko i broń na Ukrainę, a sankcje ograniczają import...
Etiopia - jeden z najbiedniejszych krajów świata, ma pomóc „wielkiej Rosji” utrzymać komunikację lotniczą. Moskw...
Źle wybrana lokalizacja, niedoszacowane koszty budowy, brak centrum zarządzania projektem, wreszcie ingerencja p...
Panamskie władze zaostrzyły politykę rejestracji statków handlowych. Panamska bandera stała się niedostępna dla...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas