Świadczą o tym wstępne dane za 2016 r. Wynika z nich, że segment kurierski InPostu wzrósł rok do roku o 405 proc. Silne wzrosty zanotowały przesyłki polecone e-commerce, które w minionym roku zyskały 149 proc. Nadal stabilnie rośne segment paczkomatów. Maszyny te obsłużył o 79 proc. więcej paczek w porównaniu do 2015 r. Rekordowym miesiącem był grudzień, w którym InPost dostarczył w sumie 15 proc. rocznego wolumenu.
- Z ofertę kurierską wystartowaliśmy bardzo niedawno, bo w lipcu 2015 r. W ciągu zaledwie 18 miesięcy rozbudowaliśmy biznes kurierski do poziomu, do którego nasza konkurencja musiała dochodzić wiele lat – podkreśla Rafał Brzoska.
Spółka z grupy Integer.pl już teraz jest znaczącym graczem w sektorze logistycznym. – A nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Konsekwentnie będziemy poszerzać obecność na rynku tak, aby w ciągu kilku najbliższych lat stać się numerem jeden na polskim rynku nowoczesnej logistyki dla e-commerce – zaznacza Brzoska.
Jak tłumaczy, w 2017 r. najważniejsze będzie utrzymanie wysokiego tempa wzrostu. - Nie będzie to łatwe zadanie, po tak rekordowym roku jak ubiegły – dodaje.
Według InPostu jednym ze sposobów utrzymania wysokiego tempa wzrostu obsługiwanych wolumenów będzie zwiększenie o blisko 50 proc. sieci paczkomatów. Do istniejących na koniec 2016 r. 2,2 tys. urządzeń InPost doda w tym roku 1 tys. kolejnych. - W tym roku mamy dwa priorytety: mniejsze miejscowości, w których do teraz nie było jeszcze paczkomatów oraz największe polskie miasta, gdzie - jak pokazał ostatni rok - przepustowość istniejących maszyn jest już niewystarczająca. W takich miejscach będziemy rozbudowywać istniejące paczkomaty oraz dostawiać nowe w pobliżu – wyjaśnia prezes Integera.