Jak poinformował Polski Instytut Ekonomiczny (PIE) powołując się na dane GUS, jego wartość podskoczyła do 213,4 mln euro. Największymi odbiorcami byli przewoźnicy z Niemiec i Włoch – odpowiednio 36,9 proc. oraz 35,2 proc. W porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. wartość eksportu do tych państw zwiększyła się ponad czterokrotnie – podkreśla PIE.
Elektrobusy produkowane w Polsce eksportowane były także do Norwegii, Rumunii, Luksemburga, Francji i Szwecji. Rosnący popyt sprawił, że udział Polski w produkcji autobusów elektrycznych w UE zdecydowanie się zwiększył: z 10 proc. w 2017 r do 46 proc. w pierwszych dziesięciu miesiącach 2020 r. W rezultacie Polska stała się największym eksporterem elektrobusów w UE, wyprzedzając dotychczasowego lidera Belgię, której udział w unijnym eksporcie tego rodzaju pojazdów wynosi 36 proc.