Nie dla nas nowe lokomotywy

Niska marża nie pozwala przewoźnikom kolejowym na modernizacje taboru.

Aktualizacja: 29.04.2017 13:06 Publikacja: 29.04.2017 12:23

Nie dla nas nowe lokomotywy

Foto: materiały prasowe

Chociaż większość spośród 4 tys. lokomotyw w Polsce ma ponad 30 lat, popyt na nowe jest niewielki. W ostatnich latach 15 sprzedał Newag, a Pesa jedną trzecią tego. – Sprzedaż lokomotyw spalinowych i elektrycznych w Polsce jest bezpośrednio powiązana z aktualnym zapotrzebowaniem operatorów kolejowych na usługi przewozowe – podkreśla rzecznik spółki Newag Łukasz Mikołajczyk.

Mimo niezachęcających wyników producenci taboru przygotowują nowe lokomotywy dwunapędowe. Mogą jeździć z pociągami pasażerskim oraz lekkimi towarowymi zarówno po liniach zelektryfikowanych jak i pozbawionych trakcji, a przy tym nie wymagają kłopotliwej i czasochłonnej wymiany lokomotywy.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach