- Ostatnio były całkiem dobre — stwierdził Pekka Vauramo na marginesie dorocznej konferencji IATA w Cancun. — Nasz dziewiąty samolot odebraliśmy 2 czerwca, dzień-dwa dni po planowanym terminie.
W dostawach A350 doszło do opóźnień z powodu braku foteli i kabin WC dostarczanych przez francuską Zodiac Aerospace. Prezes Malaysia Airlines stwierdził, że spodziewa się lekkiego opóźnienia odbioru pierwszych dwóch A350.
Finnair był pierwszym europejskim odbiorcą tego samolotu, w tym roku ma otrzymać dalsze dwa i bezdnie ich mieć 11. Do 2023 r. ma dostać 19. W najbliższych latach podejmie decyzję o zakupie samolotów wąskokadłubowych nowej generacji — dodał prezes. — Potrzebujemy więcej czasu. Najważniejsze teraz jest realizowanie planu wzrostu i zwiększenie rentowności. Nie chciał prognozować tegorocznego zysku, ale podał, że poprawiał go przez ostatnie 10 kwartałów i podobnie jak inne linie w Europie czuje presję w tym roku.
MAS kupuje samoloty Airbusa
Malaysia Airlines jest bliska podpisania umów kuponom w tym roku używanych 6-7 szerokokadłubowych A330, bo musi obsłużyć międzynarodowe trasy wraz z rosnącym popytem — powiedział w Cancun prezes Peter Bellew. MAS rozmawia z innymi liniami i firmami leasingowymi o maszynach, które zastąpiłyby samoloty wąskokadłubowe używane teraz w lotach do Indii, Chin i Hongkongu.