Pocztex znalazł się na pierwszym miejscu najpopularniejszych firm kurierskich wśród małych i średnich e-sklepów. W przypadku dużych graczy rynku e-commerce liderem okazało się DPD. W badaniu sprawdzono łącznie 1046 e-sklepów. Warto podkreślić, że oddzielnie zliczono wysyłki pocztowe oraz przesyłki pobraniowe. Pod uwagę wzięto również m.in.: darmową dostawę oraz wartość koszyka, od której jest ona dostępna. Wyniki pokazują, że 41 proc. małych i średnich oferuje tylko jedną formę dostawy kurierem. Pozostałe 59 proc. posiada więcej niż jedną opcję, z czego dwie możliwości proponuje 34 proc. sklepów, trzy – 19 proc., a cztery i więcej – jedynie 6 proc. wszystkich sprzedawców.

W przypadku dużych podmiotów aż 88 proc. sklepów posiada więcej niż jedną opcję do wyboru. Głębsza analiza pokazuje, że dwie formy wysyłki posiada w swojej ofercie 28 proc. sklepów, a trzy oraz cztery i więcej – po 25 proc.

- Poczta rozwijając usługi kurierskie dostrzegła, iż polski rynek KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe – red.) rozwija się wielowymiarowo przypominając „tornado". W jego osi znajduje się oczywiście to, co najważniejsze w tym biznesie, czyli przychody i liczba przesyłek, jednak wzrost rynku jest wprost skorelowany z dynamicznym rozwojem parametrów usług kurierskich, form dostaw czy też funkcjonalności w obszarze interakcji z klientami - komentuje Michał Gawryluk, kierownik działu rozwoju usług KEP w PP. - Wdrożona w ubiegłym miesiącu funkcjonalność udostępniania numeru telefonu kuriera doręczającego przesyłkę, czy też stały rozwój sieci punktów odbioru spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem klientów - dodaje Gawryluk.