Reklama

Odsuwa się rozbudowa A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią

Z zaplanowanych na 2022 r. przetargów na budowę 475 km dróg mniej niż połowa ma obecnie zagwarantowane finansowanie. Poszerzenie autostrady A2 będzie na razie konsultowane.

Publikacja: 06.01.2022 21:00

Autostrada A2 ma strategiczny charakter, ponieważ stanowi korytarz tranzytowy dla ruchu  z Warszawy

Autostrada A2 ma strategiczny charakter, ponieważ stanowi korytarz tranzytowy dla ruchu z Warszawy w stronę Poznania i Niemiec, a poprzez A1 – w stronę Trójmiasta, Katowic, Wrocławia

Foto: materiały prasowe

W tym roku do ruchu ma być włączonych 345 kilometrów nowych dróg. To mniej niż w 2021 r., w którym oddano 425 km. Powinno być za to sporo przetargów: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zadeklarowała gotowość ogłoszenia postępowań na budowę prawie 475 km szybkich tras, które mają kosztować blisko 22,5 mld zł.

Problem w tym, że mniej niż połowa tych planów – niecałe 150 km – ma zagwarantowane finansowanie. Na jego zapewnienie czeka aż 10 inwestycji przewidzianych do realizacji w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), a także duża budowa nieujęta w PBDK: poszerzenie o trzeci pas ruchu blisko 90-kilometrowego odcinka autostrady A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Transport
Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Reklama
Reklama