Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.01.2022 21:00 Publikacja: 06.01.2022 21:00
Autostrada A2 ma strategiczny charakter, ponieważ stanowi korytarz tranzytowy dla ruchu z Warszawy w stronę Poznania i Niemiec, a poprzez A1 – w stronę Trójmiasta, Katowic, Wrocławia
Foto: materiały prasowe
W tym roku do ruchu ma być włączonych 345 kilometrów nowych dróg. To mniej niż w 2021 r., w którym oddano 425 km. Powinno być za to sporo przetargów: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zadeklarowała gotowość ogłoszenia postępowań na budowę prawie 475 km szybkich tras, które mają kosztować blisko 22,5 mld zł.
Problem w tym, że mniej niż połowa tych planów – niecałe 150 km – ma zagwarantowane finansowanie. Na jego zapewnienie czeka aż 10 inwestycji przewidzianych do realizacji w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), a także duża budowa nieujęta w PBDK: poszerzenie o trzeci pas ruchu blisko 90-kilometrowego odcinka autostrady A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Założono, że do 2031 r. nastąpi stabilizacja sytuacji płynnościowej spółki, spłata zobowiązań, wzrost efektywnoś...
Sprytnie zorganizowana sieć importerów na świecie pozwala Rosjanom na sprowadzanie mimo sankcji części zamiennyc...
Deutsche Bahn testuje nowy pociąg dużych prędkości firmy Siemens na trasie między Erfurtem a Halle, ustanawiając...
Pociąg Intercity Adriatic Express, który wiezie turystów z Polski do Chorwacji, wyruszył w swój pierwszy kurs w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas