Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 06.01.2022 21:00 Publikacja: 06.01.2022 21:00
Autostrada A2 ma strategiczny charakter, ponieważ stanowi korytarz tranzytowy dla ruchu z Warszawy w stronę Poznania i Niemiec, a poprzez A1 – w stronę Trójmiasta, Katowic, Wrocławia
Foto: materiały prasowe
W tym roku do ruchu ma być włączonych 345 kilometrów nowych dróg. To mniej niż w 2021 r., w którym oddano 425 km. Powinno być za to sporo przetargów: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zadeklarowała gotowość ogłoszenia postępowań na budowę prawie 475 km szybkich tras, które mają kosztować blisko 22,5 mld zł.
Problem w tym, że mniej niż połowa tych planów – niecałe 150 km – ma zagwarantowane finansowanie. Na jego zapewnienie czeka aż 10 inwestycji przewidzianych do realizacji w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), a także duża budowa nieujęta w PBDK: poszerzenie o trzeci pas ruchu blisko 90-kilometrowego odcinka autostrady A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas