Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 26.06.2018 18:39 Publikacja: 26.06.2018 18:37
Foto: materiały prasowe
To pierwszy z dwudziestu zamówionych przez Metropolitan EAD składów Siemens Inspiro. Są one takie same jak warszawskie, różni je tylko zasilanie – w Warszawie jest to szyna, w Sofii odbierak na dachu. Trójczłonowy, 60-metrowy pojazd zostanie przewieziony przez ciężarówki, trasa liczy 1100 km.
Newag S.A. wystąpił w konsorcjum z Siemensem AG z siedzibą w Wiedniu i Siemensem EOOD z siedzibą w Sofii. Nowosądecka spółka wykonuje prace wyposażeniowe i samodzielnie zaprojektowała wnętrza wagonów razem z wentylacją i klimatyzacją. Klimatyzacja jest niezbędna, ponieważ pojazd będzie jeździł także na powierzchni. W cenie pojazdu wartość prac Newagu sięga 43 proc., gdy w przypadku warszawskiego kontraktu była o 11 proc. mniejsza.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Cyberprzestępcy zaatakowali dostawcę usług dla systemów odprawy i boardingu, czym zakłócili działanie kilku głów...
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas