Aktualizacja: 13.09.2018 15:00 Publikacja: 13.09.2018 15:00
Mikołaj Wild, sekretarz stanu i pełnomocnik ds. budowy CPK.
Foto: rp.pl
- Wyzwaniem jest teraz uruchomienie komunikacji z mieszkańcami terenów otaczających CPK, powołanie rady społecznej, która będzie mogła współkształtować proces inwestycyjny, wszczęcie badań środowiskowych, co potrwa co najmniej rok, czy znalezienie doradcy, który nas wspomoże w realizacji projektu. Chcemy korzystać z najlepszych doświadczeń.
CPK to także projekt kolejowy, chodzi o scentralizowanie tej sieci w miejscu, w którym będą startowały międzykontynentalne samoloty. Naszym celem jest, by podróż koleją stała się atrakcyjną alternatywą dla podróży samochodem. Bo to kierunek, w którym podąża świat. Jeśli spojrzeć na mapę kolejową, to wciąż jesteśmy pod zaborami. Mazowsze z Warszawą, czyli dawny zabór rosyjski, jest teraz jednym z najgorzej skomunikowanych miejsc w Polsce. To musimy przezwyciężyć – podkreślał Wild.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas