Reklama
Rozwiń

Wild: W wypadku CPK dwa plus dwa da pięć, a nie cztery

Zagrożeniem dla Centralnego Portu Komunikacyjnego nie jest budowane lotnisko w Berlinie, bo ma to być tylko lotnisko regionalne i nie ma linii lotniczej, która chciałaby tam założyć swoją bazę. Największym ryzykiem dla CPK jest brak determinacji politycznej we wdrożeniu tego projektu - mówił Mikołaj Wild, sekretarz stanu i pełnomocnik ds. budowy CPK podczas Impact Mobility rEVolution ’18 w Katowicach.

Publikacja: 13.09.2018 15:00

Mikołaj Wild, sekretarz stanu i pełnomocnik ds. budowy CPK.

Mikołaj Wild, sekretarz stanu i pełnomocnik ds. budowy CPK.

Foto: rp.pl

- Wyzwaniem jest teraz uruchomienie komunikacji z mieszkańcami terenów otaczających CPK, powołanie rady społecznej, która będzie mogła współkształtować proces inwestycyjny, wszczęcie badań środowiskowych, co potrwa co najmniej rok, czy znalezienie doradcy, który nas wspomoże w realizacji projektu. Chcemy korzystać z najlepszych doświadczeń.

CPK to także projekt kolejowy, chodzi o scentralizowanie tej sieci w miejscu, w którym będą startowały międzykontynentalne samoloty. Naszym celem jest, by podróż koleją stała się atrakcyjną alternatywą dla podróży samochodem. Bo to kierunek, w którym podąża świat. Jeśli spojrzeć na mapę kolejową, to wciąż jesteśmy pod zaborami. Mazowsze z Warszawą, czyli dawny zabór rosyjski, jest teraz jednym z najgorzej skomunikowanych miejsc w Polsce. To musimy przezwyciężyć – podkreślał Wild.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS