Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.04.2021 14:19 Publikacja: 21.04.2021 13:53
Foto: AdobeStock
Wymienione podmioty weszły w zmowę kartelową o podziale klientów w transgranicznych przewozach ładunków na zasadniczych szlakach w Unii. Trzy firmy przyznały się do tego i zgodziły na prawem załatwienie sprawy.
Postępowanie wyjaśniające Komisji pozwoliło ustalić, że te firmy koordynowały działania wymieniając się informacjami o szukaniu przez klientów konkurencyjnych ofert i przekazywały sobie nawzajem wyższe stawki, aby chronić własny biznes. Tym samym uczestniczyły w rozdzielaniu klientów między sobą, czego zabraniają unijne przepisy o konkurencji. Ten proceder trwał od 8 grudnia 2008 do 30 kwietnia 2014, belgijska kolej uczestniczyła w nim od 15 listopada 2011 i tylko w przewozach z DFB i ÖBB. Zmowa dotyczyła zwyczajowych rodzajów transportu, bez przewożenia samochodów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Władimir Putin bardzo chciał, żeby kolejne spotkanie z Donaldem Trumpem obyło się w Moskwie. Miał ku temu kilka...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Amerykański regulator rynku lotniczego - Federalna Agencja Transportu zezwoliła Boeingowi na zwiększenie produkc...
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas