„Staramy się ustalić, czy władze regionalne i lokalne w Niemczech nie zapewniły Ryanairowi z naruszeniem reguł nienależnej przewagi nad konkurentami, co mogłoby narazić na szwank inne linie lotnicze i wywołać reperkusje dla innych regionów w Europie" — oświadczyła w komunikacie komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.
Według Komisji Europejskiej Ryanair dostał w latach 2009-2017 pomoc w szkoleniu i opłacaniu załóg szkoły pilotów i ośrodka serwisowego na tym lotnisku.
Ryanair wyraził z kolei przekonanie, że porozumienie z tym lotniskiem jest w pełni zgodne z unijnymi przepisami o pomocy państwowej. „Unia badała już tę sprawę w 2014 r. i orzekła, że nie było pomocy publicznej w porozumieniu Ryanaira z lotniskiem Frankfurt-Hahn" — stwierdza komunikat przewoźnika. Poprzednie śledztwo dotyczyło uzgodnień sprzed 2009 roku.
Komisja zbada też sprawę ewentualnej pomocy państwa otrzymanej przez operatora lotniska we Frankfurcie, które w latach 2009-2017 należało do władz Nadrenii-Palatynatu.
Pion konkurencji z Brukseli uruchomił w lipcu podobne śledztwo dotyczące umowy Ryanaira z zarządem lotniska w Montpellier.