Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 28.10.2018 14:38 Publikacja: 28.10.2018 13:22
Foto: Bloomberg
Teraz do tego kłopotu doszedł nowy: Rolls Royce nie jest w stanie dostarczyć wystarczającej liczby silników Trent 7000 montowanych w Airbusach 330 neo. To jedyny typ napędu, jaki dla tych maszyn zatwierdziła i certyfikowała w lipcu 2018 roku Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego EASA. Debiut A320neo nadal planowany jest w najbliższych tygodniach. Jeśli maszyna poleci, będzie to przynajmniej rok później, niż planowano.
Program budowy Trent 7000 rozpoczął się w 2014 roku, kiedy linie lotnicze energicznie szukały oszczędności, bo drastycznie podrożało paliwo lotnicze, które stanowi zazwyczaj ok. 30 proc. kosztów przewoźników. Potem jednak ropa naftowa staniała, wraz z nią lotnicza nafta i linie już tak nie naciskały na producentów napędu. Od początku tego roku ropa znów zaczęła drożeć i po raz kolejny przewoźnicy zaczęli szukać oszczędności i Airbus znalazł się w trudnej sytuacji, bo nie jest w stanie dostarczyć tyle maszyn, ile miał w planach. A na A330neo pojawił się popyt na rynku i dzięki temu Airbus prognozował na ten rok rekordowe dostawy.
Airbus 220 w dwóch wersjach, a nie brazylijski Embraer, będzie za dwa lata stanowił trzon floty regionalnej LOT-...
Widmo kolejnych zwolnień powoduje, że załoga, poprzez organizacje związkowe, szuka wszelkich możliwych sposobów...
Od 2027 roku polecimy Airbusami A220 LOT-u. Niemal do ostatniej chwili polski przewoźnik zastanawiał się, czy wy...
Zaostrzenie konfliktu między Izraelem a Iranem i groźba jego eskalacji spowodowała potężne zakłócenie transportu...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Powtarza się sytuacja z jesieni 2024 r., kiedy kilka krajów Bliskiego Wschodu zamknęło swoją przestrzeń powietrz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas