Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 28.10.2018 14:38 Publikacja: 28.10.2018 13:22
Foto: Bloomberg
Teraz do tego kłopotu doszedł nowy: Rolls Royce nie jest w stanie dostarczyć wystarczającej liczby silników Trent 7000 montowanych w Airbusach 330 neo. To jedyny typ napędu, jaki dla tych maszyn zatwierdziła i certyfikowała w lipcu 2018 roku Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego EASA. Debiut A320neo nadal planowany jest w najbliższych tygodniach. Jeśli maszyna poleci, będzie to przynajmniej rok później, niż planowano.
Program budowy Trent 7000 rozpoczął się w 2014 roku, kiedy linie lotnicze energicznie szukały oszczędności, bo drastycznie podrożało paliwo lotnicze, które stanowi zazwyczaj ok. 30 proc. kosztów przewoźników. Potem jednak ropa naftowa staniała, wraz z nią lotnicza nafta i linie już tak nie naciskały na producentów napędu. Od początku tego roku ropa znów zaczęła drożeć i po raz kolejny przewoźnicy zaczęli szukać oszczędności i Airbus znalazł się w trudnej sytuacji, bo nie jest w stanie dostarczyć tyle maszyn, ile miał w planach. A na A330neo pojawił się popyt na rynku i dzięki temu Airbus prognozował na ten rok rekordowe dostawy.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prośbą, groźbą i wieloma obietnicami prezes Embraera Francisco Gomes Neto zdołał wywalczyć zniesienie zaporowych...
Amerykański sekretarz obrony Pete Hegseth i Saud bin Abdulrahman Al-Thani, wicepremier i minister obrony Kataru,...
Ukraińsko-białoruska grupa hakerów, zachęcona sukcesem pierwszego cyberataku na system IT Aerofłotu, zapowiada k...
Tylko 20 minut trwała w środę awaria systemu kontroli lotów na brytyjskich lotniskach, a jej skutki pasażerowie...
Zarząd PKP Cargo chce m.in. aby wynagrodzenie zasadnicze i premia były powiązane z wynikami pracy. W tej sprawie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas