Sąd wyjaśnił swój werdykt tym, że oferta przejęcia tych udziałów uznana początkowo za prawidłową pochodziła od konsorcjum Casil Europe o kapitale chińskim i od kanadyjskiej firmy SNC Lavalin, której nazwa zniknęła z końcowej propozycji złożonej w październiku 2014, a w czasie postępowania nie można było zmieniać kandydatów.
Werdykt dotyczy wyłącznie procedury cesji, więc sprzedaż udziałów w lotnisku firmie handlowej można zakwestionować wyłącznie w sądzie handlowym, adwokat starających się o ich kupno zapowiedział złożenie w maju w sądzie handlowym w Paryżu wniosku o uchylenie decyzji sądu administracyjnego.
Wyrok sądu administracyjnego ogłoszono w czasie, gdy konsorcjum Casil Europe, które w 2015 r. kupiło za 308 mln euro 49,99 proc. w lotnisku ATB rozpoczęło rozmowy o ich sprzedaży, dotyczące ceny, zarządzania i warunków płatności. Oferty kupna złożyły 3 grupy francuskich podmiotów.
Kontrowersyjna ustawa o prywatyzacji
W ubiegłym tygodniu francuski parlament zatwierdził ustawę o prywatyzacji, w tym o sprzedaży udziału skarbu państwa w grupie lotnisk paryskich ADP (50,6 proc. o wartości 8,8 mld euro), totalizatora Francaise des Jeux, części udziału w firmie energetycznej Engie, aby mieć pieniądze na nowy fundusz wspierania innowacji.
Rządowy plan uruchomienia prywatyzacji krytykowali przedstawiciele opozycji, bo obawiali się, że doprowadzi do likwidowania miejsc pracy lub utraty kontroli nad ważnym majątkiem narodowym.