- Mam nadzieję, że do końca roku dojdziemy do wniosku w ten czy w inny sposób. Jeśli strona biznesowa będzie w porządku, to złożymy zamówienie — powiedział dziennikarzom na marginesie konferencji IATA.
Qantas Airways chciałby, aby te samoloty były dostarczane od końca 2022 r., a pierwsze loty odbyłyby się zapewne w 2023 r. — powiedział. Połączenie Sydney-Londyn będzie najdłuższym bezpośrednim lotem samolotów cywilnych, Qantas bierze pod uwagę A350 i B777X. Przewoźnik rozmawia już z pilotami o zmianie umów o pracę, aby zwiększyć wydajność w ramach nowego modeli biznesowego.
Australijczycy planują 4 klasy obsługi w tych samolotach: pierwszą, biznes, ekonomiczną premium i ekonomiczną, strefy tych dwóch ostatnich będą rozciągnięte i nawilżane — wyjaśnił Joyce. Singapore Airlines ma na najdłuższej trasie z Singapuru do Nowego Jorku tylko klasę biznes i ekonomiczną premium — pisze Reuter.
Prezes Qantasa powiedział, że sukces sprzedaży ok. 90 proc. miejsc w klasie ekonomicznej w lotach Perth-Londyn pokazał, że jest popyt na takie warunki podróży nawet na dłuższej trasie. Poinformował, że linia zamierza używać nowych samolotów na innych długich szlakach, np. Melbourne-Londyn, Sydney-Nowy Jork i być może ze wschodniego wybrzeża Australii do innych miast w Europie.